Wydział Organizacji i Nadzoru, dane kontaktowe i zadania
Wersja strony w formacie XMLDane kontaktowe:
Starostwo Powiatowe w Braniewie
Wydział Organizacji i Nadzoru
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 02 00
faks: 55 644 02 05
mail: or@powiat-braniewo.pl
Naczelnik Wydziału - Paweł Fedorczyk - 55 644 02 70
Biuro Rady Powiatu Braniewskiego
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 02 08, faks: 55 644 02 05
e-mail: rada@powiat-braniewo.pl lub zarzad@powiat-braniewo.pl
I piętro, pokój 215
Kadry
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 02 12, faks: 55 644 02 05
e-mail: kadry@powiat-braniewo.pl
I piętro, pokój 202
Informatyk
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 02 52, faks: 55 644 02 05
e-mail: informatyk@powiat-braniewo.pl
III piętro, pokój 401
Zadania Wydziału Organizacji i Nadzoru:
- W zakresie ogólnym dotyczącym zapewnienia właściwej organizacji pracy Starostwa:
1) Prowadzenie rejestrów, w tym min. umów i porozumień, wyjazdów służbowych.
2) Prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji oraz nadzór nad ich realizacją.
3) Zapewnienie obsługi kancelaryjnej Starostwa.
4) Prowadzenie spraw związanych z używaniem służbowych telefonów komórkowych.
5) Koordynowanie czynności kancelaryjnych oraz stały nadzór w tej dziedzinie.
6) Prowadzenie sekretariatów Starosty, Wicestarosty i Etatowego Członka Zarządu Powiatu. - W zakresie kontroli i nadzoru:
1) Koordynowanie systemu kontroli zewnętrznych w jednostkach organizacyjnych na zasadach określonych w odrębnym Zarządzeniu Starosty Braniewskiego.
2) Koordynowanie systemu kontroli wewnętrznych w Starostwie na zasadach określonych w odrębnym Zarządzeniu Starosty Braniewskiego.
3) Koordynowanie i nadzorowanie sporządzania projektów odpowiedzi na protokoły i wystąpienia pokontrolne do zewnętrznych organów kontroli oraz realizacja spraw związanych z tymi kontrolami.
4) Przygotowanie rocznych planów kontroli.
5) Pomoc Koordynatorowi Kontroli Zarządczej w zapewnieniu funkcjonowania obszarów kontroli zarządczej. - W zakresie spraw organizacyjno – gospodarczych:
1) Nadzór nad pracownikami obsługi Starostwa (z wyłączeniem stanowiska konserwatora)
2) Gospodarowanie środkami transportu, w tym:
a) utrzymywanie pojazdu - dokonywanie przeglądów technicznych codziennych, okresowych i rejestracyjnych, utrzymywanie czystości,
b) prowadzenia dokumentacji eksploatacyjnej,
c) prowadzenie dokumentacji związanej z ubezpieczeniem pojazdów oraz zdarzeniami drogowymi.
3) Wydawanie pracownikom materiałów biurowych oraz zakup i wydawanie środków utrzymania czystości.
4) Naliczanie ekwiwalentu za odzież ochronną i pranie odzieży ochronnej.
5) Publikowanie i aktualizowanie na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Braniewie informacji, materiałów wytworzonych w Wydziale Organizacji i Nadzoru (w tym komunikaty, Zarządzenia, Oświadczenia majątkowe, ogłoszenia o naborze i inne).
6) Koordynowanie udzielania odpowiedzi na złożone wnioski o udzielenie informacji publicznej złożonych zgodnie z Ustawą o dostępie do informacji publicznej w tym zebranie informacji i przygotowanie odpowiedzi. Prowadzenie rejestru złożonych wniosków. - W zakresie spraw BHP:
1) Przeprowadzanie i organizowanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz prowadzenie stosownej dokumentacji w tym zakresie.
2) Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
3) Udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
4) Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także kontrola realizacji tych wniosków.
5) Prowadzenie rejestrów i dokumentów dotyczących wypadków przy pracy.
6) Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia odpowiedniej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników. - W zakresie prowadzenia archiwum zakładowego:
1) Przejmowanie dokumentacji z komórek organizacyjnych oraz po zlikwidowanych jednostkach organizacyjnych.
2) Przechowywanie, zabezpieczanie, udostępnianie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji.
3) Przeprowadzanie kwerend archiwalnych, czyli poszukiwanie w dokumentacji informacji na temat osób, zdarzeń czy problemów.
4) Inicjowanie brakowania dokumentacji.
5) Sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym.
6) Przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do Archiwum Państwowego. - W zakresie obsługi organów Powiatu Braniewskiego oraz komisji Rady Powiatu:
1) Przygotowywanie sesji i posiedzeń organów Powiatu Braniewskiego oraz posiedzeń komisji Rady Powiatu.
2) Sporządzanie protokołów z sesji i posiedzeń organów Powiatu Braniewskiego, posiedzeń komisji Rady Powiatu oraz wykonywanie innych czynności związanych z ich działalnością.
3) Prowadzenie rejestru uchwał.
4) Koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu Powiatu.
5) Przedkładanie uchwał organom nadzoru, przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji.
6) Przyjmowanie i przekazywanie do Urzędu Skarbowego oświadczeń majątkowych Radnych.
7) Realizacja obowiązków ustawowych związanych z interpelacjami i zapytaniami radnych.
8) Realizacja obowiązków ustawowych związanych transmisjami z sesji Rady Powiatu Braniewskiego. - W zakresie obsługi kadrowej Starostwa:
1) Prowadzenie rejestru wydanych upoważnień.
2) Prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych.
3) Prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy.
4) Prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu.
5) Prowadzenie ewidencji czasu pracy.
6) Przyjmowanie i przekazywanie do Urzędów Skarbowych oświadczeń majątkowych Członków Zarządu Powiatu, Skarbnika Powiatu, Sekretarza Powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych, osób zarządzających i członków organów zarządzających powiatową osobą prawną, osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty,
7) Sporządzanie sprawozdań statystycznych.
8) Opracowywanie projektów zmian Statutu Powiatu, Regulaminu Organizacyjnego Starostwa, Regulaminu Pracy i Regulaminu Wynagradzania, a także prowadzenie zbiorów aktów normatywnych własnych (Zarządzenia Starosty).
9) Prowadzenie pracowniczych planów kapitałowych. - W zakresie obsługi informatycznej Starostwa:
1) Koordynowanie działań z zakresu informatyki.
2) Administrowanie systemami informatycznymi.
3) Zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej.
4) Planowanie zakupów informatycznych.
5) Monitorowanie legalności używanego oprogramowania.
6) Instruowanie pracowników w zakresie obsługi sprzętu informatycznego i oprogramowania. - Przygotowywanie corocznego raportu o stanie powiatu obejmującego podsumowanie działalności Zarządu Powiatu w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów, strategii i uchwał Rady Powiatu Braniewskiego.
- Prowadzenie spraw związanych z wykonaniem zadania z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, w odniesieniu do punktu nieodpłatnej pomocy prawnej prowadzonego przez powiat.
- Prowadzenie spraw związanych z nadzorem właścicielskim nad spółkami w których Powiat Braniewski posiada udziały.