W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Braniewie
Plac Józefa Piłsudskiego 2
14-500 Braniewo

 

tel. +48 55 644 02 00, +48 55 644 02 04
fax. +48 55 644 02 05

 

e-mail: starostwo@powiat-braniewo.pl

skrzynki podawcze ePUAP:

/m98k61msum/skrytka

/m98k61msum/SkrytkaESP

 

www: https://powiat-braniewo.pl

 

REGON: 170818102

 

kod TERYT 2802

Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy ochrona środowiska, rolnictwo, leśnictwo
Komórka odpowiedzialna Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa

Nazwa usługi:

Udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów.

Podstawa prawna:

  • Art. 41 ust. 1, ust. 2, ust. 3 pkt 2, art. 42 ust. 1, ust. 3, ust. 4, art. 44 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zmianami);
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zmianami).

Potrzebne dokumenty:

Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów powinien spełniać wymagania określone w art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zmianami):

    1. numer identyfikacji podatkowej (NIP) posiadacza odpadów;
    2. wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do zbierania;
    3. oznaczenie miejsca zbierania odpadów;
    4. wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
    5. szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów;
    6. przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
    7. oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów („Art. 44. Zezwolenie na zbieranie odpadów i zezwolenie na przetwarzanie odpadów wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.”);
    8. opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
    9. opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;
    10. informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.

W przypadku gdy określenie rodzajów odpadów jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów (art. 42 ust. 3 ustawy o odpadach).

Załączniki:

  1. decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana;
  2. dokument potwierdzający prawo do terenu, na którym będą magazynowane odpady;
  3. wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przedstawienie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
  4. dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 616,00 zł, (zgodnie z załącznikiem cz. III, pkt 43c do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 ze zmianami).

Wysokość opłat:

616,00 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 ze zmianami) 
Wpłata na konto Urzędu Miasta w Braniewie

Dokładne określenie miejsca wykonywania usługi:

Dokumenty należy złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Braniewie pok. 213, ul. Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa w Starostwie Powiatowym w Braniewie, pokój 410, tel. 055 644 02 27, w godz. 7.00 – 15.00.

Czas realizacji usługi:

do 30 dni, w sprawach skomplikowanych do 60 dni (zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego)

Informacje o trybie odwoławczym:

Zgodnie z art. 127 § 2 oraz 129 § 1 i § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu, ul. Zw. Jaszczurczego 14A, za pośrednictwem Starosty Braniewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Powiadom znajomego