W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Braniewie
Plac Józefa Piłsudskiego 2
14-500 Braniewo

 

tel. +48 55 644 02 00, +48 55 644 02 04
fax. +48 55 644 02 05

 

e-mail: starostwo@powiat-braniewo.pl

skrzynki podawcze ePUAP:

/m98k61msum/skrytka

/m98k61msum/SkrytkaESP

 

www: https://powiat-braniewo.pl

 

REGON: 170818102

 

kod TERYT 2802

Wydział Organizacji, Nadzoru i Bezpieczeństwa, dane kontaktowe i zadania

Dane kontaktowe:

Starostwo Powiatowe w Braniewie
Wydział Organizacji, Nadzoru i Bezpieczeństwa
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo

tel. 55 644 02 00
faks: 55 644 02 05

mail:  or@powiat-braniewo.pl

Naczelnik Wydziału - Urszula Zakrzewska - 55 644 02 12 

 

Biuro Rady Powiatu Braniewskiego

Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 02 09, faks: 55 644 02 05
e-mail:  rada@powiat-braniewo.pl lub zarzad@powiat-braniewo.pl
I piętro, pokój 215

Kadry
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 02 12, faks: 55 644 02 05
e-mail:  kadry@powiat-braniewo.pl
I piętro, pokój 202
 
Informatyk
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 02 52, faks: 55 644 02 05
e-mail:  informatyk@powiat-braniewo.pl
III piętro, pokój 401

 

Zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwo publiczne, ochrona przeciwpowodziowa
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 02 54, 55 644 02 55, faks: 55 644 02 05
e-mail:  wso@powiat-braniewo.pl
III piętro, pokój 312, 313

Obronność i obrona cywilna
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 02 56, faks: 55 644 02 05
e-mail:  sprawy.obronne@powiat-braniewo.pl
III piętro, pokój 312 

 

Zadania Wydziału Organizacji, Nadzoru i Bezpieczeństwa:

1. W zakresie ogólnym dotyczącym zapewnienia właściwej organizacji pracy Starostwa:

1) koordynowanie spraw związanych z postępowaniami dotyczącymi skarg, wniosków i petycji, w tym prowadzenie ewidencji tych spraw,
2) zapewnienie obsługi kancelaryjnej Starostwa,
3) prowadzenie spraw związanych z używaniem służbowych telefonów komórkowych,
4) prowadzenie sekretariatów Starosty, Wicestarosty i Etatowego Członka Zarządu Powiatu,
5) publikowanie i aktualizowanie na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Braniewie istotnych informacji i aktów wytworzonych w Wydziale,
6) koordynowanie spraw związanych z udzielaniem informacji publicznej,
7) koordynowanie spraw związanych z wyjazdami służbowymi,

2. W zakresie kontroli i nadzoru:

1) koordynowanie systemu kontroli w Starostwie oraz innych jednostkach organizacyjnych, w odniesieniu zarówno do kontroli własnych oraz prowadzonych przez zewnętrzne organy kontroli,
2) koordynowanie i nadzorowanie sporządzania projektów odpowiedzi na protokoły i wystąpienia pokontrolne do zewnętrznych organów kontroli oraz realizacji spraw związanych z tymi kontrolami.

3. W zakresie obsługi organów Powiatu Braniewskiego oraz komisji Rady Powiatu:

1) przygotowywanie sesji i posiedzeń organów Powiatu Braniewskiego oraz posiedzeń komisji Rady Powiatu,
2) sporządzanie protokołów z sesji i posiedzeń organów Powiatu Braniewskiego, posiedzeń komisji Rady Powiatu oraz wykonywanie innych czynności związanych z ich działalnością,
3) prowadzenie rejestru uchwał,
4) koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu Powiatu,
5) przedkładanie uchwał organom nadzoru, przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji,
6) przyjmowanie i przekazywanie do Urzędu Skarbowego oświadczeń majątkowych radnych,
7) realizacja obowiązków ustawowych związanych z interpelacjami i zapytaniami radnych,
8) realizacja obowiązków ustawowych związanych transmisjami z sesji Rady Powiatu Braniewskiego we współpracy z Wydziałem Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji Powiatu,

4. W zakresie obsługi kadrowej Starostwa:

1) prowadzenie rejestru wydanych upoważnień,
2) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych,
3) prowadzenie ewidencji czasu pracy,
4) przyjmowanie i przekazywanie do Urzędów Skarbowych oświadczeń majątkowych Członków Zarządu Powiatu, Skarbnika Powiatu, Sekretarza Powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych, osób zarządzających i członków organów zarządzających powiatową osobą prawną, osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty,
5) sporządzanie sprawozdań statystycznych,
6) opracowywanie projektów zmian Statutu Powiatu, Regulaminu Organizacyjnego Starostwa, Regulaminu Pracy i Regulaminu Wynagradzania, a także prowadzenie zbiorów Zarządzeń Starosty,
7) prowadzenie pracowniczych planów kapitałowych.

5. W zakresie obsługi informatycznej Starostwa:

1) koordynowanie działań z zakresu informatyki,
2) administrowanie systemami informatycznymi,
3) zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
4) planowanie i dokonywanie zakupów informatycznych oraz wartości niematerialnych i prawnych dotyczących sprzętu informatycznego i infrastruktury informatycznej,
5) monitorowanie legalności używanego oprogramowania,
6) instruowanie pracowników w zakresie obsługi sprzętu informatycznego i oprogramowania,

6. Przygotowywanie corocznego raportu o stanie powiatu obejmującego podsumowanie działalności Zarządu Powiatu w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów, strategii i uchwał Rady Powiatu Braniewskiego.

7. Prowadzenie spraw związanych z nadzorem właścicielskim nad spółkami w których Powiat Braniewski posiada udziały.

8. Pomoc w zakresie ochrony danych, w tym bezpieczeństwa informacji.

9. Pomoc w zakresie systemu ochrony sygnalistów.

10. W zakresie zarządzania kryzysowego:

1) realizowanie zadań związanych z monitorowaniem i reagowaniem na sytuacje kryzysowe występujące na terenie Powiatu Braniewskiego,
2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego w tym:
a) opracowanie i bieżąca aktualizacja Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego,
b) realizacja zaleceń do Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego,
c) zapewnienie spójności między Powiatowym Planem Zarządzania Kryzysowego a planami sporządzanymi w tym zakresie przez Gminy z terenu Powiatu, w tym opracowanie projektu zaleceń Starosty dla organów Gmin do gminnych planów zarządzania kryzysowego oraz opiniowanie i przedkładanie do zatwierdzenia Staroście gminnych planów zarządzania kryzysowego,
d) przygotowanie i utrzymywanie zasobów niezbędnych do wykonania zadań ujętych w Powiatowym Planie Zarządzania Kryzysowego,
e) przygotowanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lub zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej oraz działalności Starostwa Powiatowego w Braniewie.
3) organizacja systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na obszarze Powiatu Braniewskiego,
4) organizowanie i doskonalenie systemu łączności przewodowej i radiowej dla potrzeb Starosty Braniewskiego,
5) prowadzenie stałego monitoringu zagrożeń, przyjmowanie zgłoszeń o zagrożeniach, zdarzeniach kryzysowych i klęskach żywiołowych lub innych zagrożeniach,
6) przekazywanie komunikatów meteorologicznych, a także innych ostrzeżeń do Gmin, służb, inspekcji, straży oraz wojewódzkiej administracji zespolonej i niezespolonej,
7) obsługa kancelaryjna Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
8) przygotowanie niezbędnych informacji o istotnych wydarzeniach z zakresu bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego na terenie powiatu dla Starosty Braniewskiego i Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
9) współpraca z służbami, inspekcjami i strażami powiatowymi oraz samorządami z terenu Powiatu w realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego,
10) sporządzanie raportu dobowego, doraźnego lub sytuacyjnego o zdarzeniach kryzysowych i przekazywanie do Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
11) organizacja pełnienia dyżuru Starosty w razie wystąpienia zagrożeń lub zdarzeń noszących znamiona kryzysu oraz stanu klęski żywiołowej,
12) aktualizacja dokumentacji dyżuru Starosty utworzonego dla potrzeb reagowania w sytuacji kryzysowej,
13) opracowanie projektów decyzji, zarządzeń i wytycznych Starosty z zakresu zarządzania kryzysowego,
14) współdziałanie z Centrami Zarządzania Kryzysowego organów administracji publicznej,
15) gromadzenie utrzymywanie i bieżąca aktualizacja bazy danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego,
16) współpraca z organizacjami wojskowymi, powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne oraz z podmiotami prowadzącymi monitoring środowiska,
17) współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie zarządzania kryzysowego,
18) koordynowanie akcji zwalczania klęsk żywiołowych i innych nadzwyczajnych zagrożeń,
19) koordynowanie realizacji zadań Służby Dyżurnej zapewniającej operatywne przekazywanie decyzji i informacji na wypadek zdarzeń kryzysowych,
20) koordynowanie funkcjonowania systemów łączności i komunikacji sieci zarządzania kryzysowego,
21) dostarczanie niezbędnych informacji o istotnych wydarzeniach z zakresu bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego dla Starosty i zespołu zarządzania kryzysowego,
22) współudział w planowaniu, organizowaniu i koordynowaniu szkoleń oraz ćwiczeń w zakresie reagowania na potencjalne zagrożenia,
23) tworzenie struktur monitoringu zagrożeń i doskonalenie istniejących systemów,
24) współdziałanie z właściwymi służbami, strażami i inspekcjami w zakresie przeciwdziałania skutkom zdarzeń kryzysowych i o charakterze terrorystycznym,
25) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
26) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu,
27) wykonywanie zadań Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego - uczestnictwo w systemie Akcji Kurierskiej w związku z zapewnieniem uzupełnienia sił zbrojnych, przekazywanie informacji o zdarzeniach kryzysowych na terenie powiatu oraz komunikatów i ostrzeżeń dla służb, inspekcji i straży,
28) współudział w akcji zwalczania klęsk żywiołowych i innych nadzwyczajnych zagrożeń.

11. W zakresie bezpieczeństwa publicznego:

1) obsługa kancelaryjna Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Braniewskiego oraz przygotowywanie rocznego sprawozdania z jej prac,
2) podejmowanie czynności polegających na skoordynowaniu działań powiatowych służb, inspekcji i straży w celu poprawy bezpieczeństwa,
3) przygotowywanie projektów poleceń Starosty do wydania ich kierownikom powiatowych służb, inspekcji i straży, dotyczących podjęcia działań zmierzających do usunięcia zaistniałych zagrożeń, w stanie faktycznym bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa,
4) współdziałanie z inspekcjami strażami i inspekcjami oraz samorządami w zakresie spraw związanych z bezpieczeństwem publicznym,
5) sporządzanie raportów dotyczących miejsc dla uchodźców, wykazu uchodźców przyjętych w punkcie na potrzeby Wojewody Warmińsko – Mazurskiego,
6) koordynowanie czynności w ramach organizacji zakwaterowania i wyżywienia osób które zostały zmuszone do opuszczenia Ukrainy w wyniku działań wojennych i którzy znaleźli się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej od 24 lutego 2022 roku oraz uruchomienie systemu raportowania dotyczącego ilości i stopnia zajętości miejsc z obszaru powiatu braniewskiego,
7) współdziałanie z organami ścigania oraz udział w prowadzeniu spraw związanych z poszukiwaniem osób zaginionych.

12. W zakresie ochrony przeciwpowodziowej:

1) opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Operacyjnego Ochrony przed Powodzią,
2) udział w przeglądach wałów i urządzeń hydrotechnicznych organizowanych przez zarządców wód i obiektów,
3) opracowanie projektów zarządzeń Starosty o ogłoszeniu i odwołaniu pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego,
4) sporządzanie informacji o stanie technicznym urządzeń melioracji wodnych podstawowych spełniających funkcje ochrony przeciwpowodziowej na terenie powiatu,
5) przygotowywanie informacji dla Starosty zakresu stanu ochrony przeciwpowodziowej Powiatu Braniewskiego,
6) prowadzenie monitoringu hydrologiczno - meteorologicznego na potrzeby ochrony przeciwpowodziowej,
7) prowadzenie spraw związanych z usuwanie skutków powodzi,
8) sporządzanie wykazu obiektów przewidzianych do ochrony przez wojsko w czasie spływu wielkich wód powodziowych,
9) organizacja i prowadzenie powiatowego magazynu przeciwpowodziowego.

13. Obsługa Biura Rzeczy Znalezionych - przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.

14. W zakresie ochrony zdrowia i spraw społecznych:

1) ustalenie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych działających na terenie powiatu do potrzeb ludności w celu zapewnienia dostępu świadczeń również w porze nocnej, w niedziele, święta i inne dni wolne od pracy,
2) wydawanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy w celu ich pochowania,
3) wyznaczenia podmiotu do przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych na terenie powiatu,
4) współdziałanie z różnymi instytucjami zajmującymi się promocją zdrowia i edukacją zdrowotną.
5) monitorowanie i analiza wskaźników zdrowotnych, opracowywanie i wdrażanie programów profilaktycznych promocji zdrowia,
6) prowadzenie spraw związanych z przyjęciu do domu pomocy społecznej osoby o której mowa w art. 38 ustawy o ochronie zdrowia psychicznego,
7) prowadzenie spraw związanych ze wyznaczaniem lekarza właściwego do stwierdzenia zgonu w przypadkach określonych w odrębnej ustawie,
8) współpraca w zakresie polityki społecznej z jednostkami organizacyjnym działającymi w sferze pomocy społecznej,
9) prowadzenie magazynu środków ochrony osobistej dla pracowników Starostwa oraz dla jednostek organizacyjnych Powiatu w przypadku stanów wyjątkowych (np. stan zagrożenia epidemicznego) i szczególnych potrzeb tych jednostek. Prowadzenie gospodarki magazynowej w tym zakresie,
10) współpraca z właściwymi służbami i instytucjami oraz jednostkami organizacyjnymi Powiatu w przypadku stanów wyjątkowych (np. stan zagrożenia epidemicznego).

 

15. W zakresie obronności:

1) organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej,
2) współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
3) sporządzanie planów obronnych, w tym opracowuje, aktualizuje plan operacyjny funkcjonowania Powiatu Braniewskiego,
4) opracowanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji Planu Akcji Kurierskiej,
5) uzgadnianie planów akcji kurierskiej Gmin z terenu Powiatu Braniewskiego,
6) organizowanie i przeprowadzenia akcji kurierskiej,
7) opracowanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru na czas zagrożenia bezpieczeństwa i wojny,
8) organizowanie pełnienia stałego dyżuru na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
9) prowadzenie dokumentacji Zastępczych Miejsc Szpitalnych i rozwinięcia bazy szpitalnej na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
10) nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Powiatu Braniewskiego oraz innymi samorządami z terenu Powiatu w zakresie realizacji zadań obronnych,
11) wyłączanie z urzędu i na wniosek żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia służby wojskowej oraz prowadzenia stosownej dokumentacji,
12) tworzenie bazy danych w zakresie HNS i CIMIC dla potrzeb wojsk sojuszniczych, sił zbrojnych, które stacjonują na terytorium powiatu lub przemieszczają się tranzytem,
13) realizowanie zadań wynikających z wypełniania funkcji państwa gospodarzy (HNS) w ramach współdziałania struktur obronnych NATO,
14) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu.
15) organizacja i przygotowanie systemu kierowania Starosty na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
16) planowanie przygotowań obronnych, ochrony zdrowia i gotowości działań w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń bezpieczeństwa państwa i wojny,
17) organizowanie szkoleń merytorycznych pracowników samorządów w zakresie spraw obronnych,
18) współdziałanie w wyznaczaniu miejsc do likwidacji niewybuchów i niewypałów,
19) zbieranie danych i sporządzanie sprawozdań z zakresu spraw obronnych na potrzeby Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie,
20) opracowywanie zarządzeń i wytycznych Starosty z zakresu spraw obronnych wg potrzeb,
21) opracowywanie stosownych sprawozdań i informacji merytorycznych,
22) analizowanie potrzeb oraz planowanie środków finansowych na realizację zadań obronnych,
23) bieżące prowadzenie dokumentacji w zakresie spraw obronnych.


16. W zakresie obrony cywilnej:


1) sporządzanie planów obrony cywilnej w tym opracowanie i bieżąca aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Powiatu,
2) uzgadnianie planów obrony cywilnej Gmin z terenu Powiatu Braniewskiego,
3) opracowanie i bieżąca aktualizacja Planu Ochrony Zabytków,
4) uzgadnianie planów ochrony zabytków Gmin z terenu Powiatu Braniewskiego,
5) zbieranie danych i sporządzanie sprawozdań z zakresu ochrony ludności i bezpieczeństwa powszechnego na potrzeby Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Warmińsko - Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie,
6) prowadzenie dokumentacji i bazy danych budowli ochronnych i ujęć wody,
7) dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
8) prowadzenie ewidencji:
a) systemu wykrywania i alarmowania,
b) syren i systemów alarmowych,
c) urządzeń specjalnych do usuwania skażeń chemicznych,
d) środków chemicznych do likwidacji skażeń,
e) zespołów prądotwórczych,
9) prowadzenie i bieżące aktualizowanie planu działania i dokumentacji Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
10) organizowanie treningów, ćwiczeń i szkoleń w zakresie System Wykrywania i Alarmowania oraz udział w powiatowych i wojewódzkich treningach,
11) współudział w organizacji i przeprowadzeniu powiatowej olimpiady wiedzy o bezpieczeństwie powszechnym,
12) sporządzanie zbiorczych inwentaryzacji sprzętu obrony cywilnej,
13) zaopatrywanie formacji ochrony ludności w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań ochrony ludności,
14) współudział w planowaniu, organizowaniu i koordynowaniu szkoleń oraz ćwiczeń ochrony ludności i bezpieczeństwa powszechnego,
15) opracowanie zarządzeń i wytycznych Starosty wg potrzeb,
16) planowanie rocznych zamierzeń i opracowywanie wytycznych dla Gmin w zakresie spraw ochrony ludności,
17) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu,
18) analizowanie potrzeb oraz planowanie środków finansowych na realizację zadań ochrony ludności i bezpieczeństwa powszechnego,
19) bieżące prowadzenie dokumentacji w zakresie ochrony ludności i bezpieczeństwa powszechnego.

Powiadom znajomego