Wydział Finansowy, dane kontaktowe i zadania
Dane kontaktowe:
Starostwo Powiatowe w Braniewie
Wydział Finansowy
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
tel. 55 644 02 13 do 16, 55 644 02 34 do 35
faks: 55 644 02 05
mail: skarbnik@powiat-braniewo.pl
finanse@powiat-braniewo.pl
I piętro, pokój 201, 205, 206, 219
Skarbnik Powiatu - Magdalena Dembowska - 55 644 02 13 - pok. 201
Zadania Wydziału Finansowego
- Planowanie i wykonywanie budżetu Powiatu w tym:
- przekazywanie Wydziałom Starostwa i jednostkom organizacyjnym Powiatu wytycznych do opracowania informacji związanych z projektowaniem budżetu oraz koordynowanie w tym zakresie pracami jednostek organizacyjnych Powiatu,
- opracowywanie planu finansowego Starostwa i powiatowych funduszy celowych, analiza stopnia realizacji planu finansowego Starostwa oraz wnioskowanie o ich zmiany,
- opracowywanie:
- projektów uchwał związanych z trybem opracowania projektu budżetu Powiatu,
- projektu budżetu powiatu, uchwały budżetowej oraz uchwał w sprawie zmian budżetu,
- projektu planu finansowego dla zadań z zakresu administracji rządowej,
- projektów uchwał w sprawie zaciągania kredytów i pożyczek lub innych zobowiązań,
- nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek organizacyjnych Powiatu,
- nadzorowanie w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi oraz prowadzenia rachunkowości,
- informowanie podległych jednostek organizacyjnych o wielkości dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu przyjętych w uchwale budżetowej Powiatu,
- współpraca z dysponentami środków budżetowych w zakresie prawidłowej realizacji budżetu w tym z jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie wykonywania dyspozycji środkami finansowymi - dokonywanie przelewów na zadania realizowane w ramach budżetu,
- sprawowanie ogólnej kontroli nad prawidłowością wykonania budżetu Powiatu,
- współpraca z Radą i Zarządem w sprawach dotyczących gospodarki finansowej Powiatu, w tym informowanie na bieżąco Zarządu o wszelkich zagrożeniach i nieprawidłowościach związanych z wykonywaniem budżetu Powiatu,
- przekazywanie Wydziałom Starostwa i jednostkom organizacyjnym Powiatu wytycznych do opracowania informacji związanych z projektowaniem budżetu oraz koordynowanie w tym zakresie pracami jednostek organizacyjnych Powiatu,
- Prowadzenie księgowości i sprawozdawczości budżetowej Powiatu w tym:
- prowadzenie rachunkowości budżetu Powiatu,
- przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań budżetowych i finansowych jednostek organizacyjnych,
- sporządzanie zbiorczych sprawozdań z działalności budżetowej i finansowej Powiatu na podstawie sprawozdań jednostkowych przedłożonych przez jednostki organizacyjne Powiatu,
- przygotowanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu,
- przyjmowanie i weryfikacja informacji o realizacji planu finansowego za I półrocze oraz informacji rocznej SP ZOZ w Braniewie,
- rozliczanie dotacji celowych otrzymanych od dysponentów budżetu państwa.
- Opracowywanie prognoz finansowych dla Powiatu w tym:
- sporządzanie analiz dotyczących realizacji dochodów i wydatków budżetowych,
- opracowywanie rocznych i wieloletnich prognoz finansowych dla Powiatu,
- przygotowywanie analiz i materiałów niezbędnych do uzyskania kredytów i pożyczek,
- współpraca z bankami w zakresie zarządzania wolnymi środkami.
- Prowadzenie księgowości i sprawozdawczości starostwa jako jednostki budżetowej w tym:
- Prowadzenie obsługi finansowo - księgowej i kasowej Starostwa, w tym Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie obsługi księgowej konta depozytowego,
- prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży towarów i usług dla potrzeb ustalenia zobowiązań podatkowych lub kwoty zwrotu podatku VAT,
- prowadzenie przy współudziale Radcy Prawnego windykacji należności Powiatu,
- prowadzenie ewidencji księgowej, rozliczenia dochodów i windykacja, przy współudziale Radcy Prawnego, należności Skarbu Państwa oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji planu finansowego dochodów Skarbu Państwa,
- prowadzenie ewidencji księgowej majątku starostwa wg klasyfikacji rodzajowej środków trwałych oraz rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych,
- sporządzania listy płac pracowników Starostwa oraz prowadzenie dokumentacji płacowej pracowników,
- sporządzanie listy wynagrodzeń na podstawie zrealizowanych przez Starostwo umów zlecenia i umów o dzieło,
- rozliczanie diet z tytułu sprawowania mandatu radnego,
- przeprowadzanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Skarbowym oraz Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z tytułu umów o pracę, umów zlecenia i umów o dzieło, diet radnych oraz innych świadczeń podlegających rozliczeniom,
- współpraca z osobami merytorycznie odpowiedzialnymi w zakresie wykorzystania środków z funduszy pomocowych, obsługa finansowo- księgowa projektów współfinansowanych ze środków funduszy pomocowych,
- przeprowadzanie kontroli dokumentów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym,
- opracowywanie zarządzeń wynikających z ustawy o rachunkowości (m.in. dot. zakładowego planu kont, instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji inwentaryzacyjnej, instrukcji kasowej),