Wydział Komunikacji i Transportu, dane kontaktowe i zadania
Dane kontaktowe:
Starostwo Powiatowe w Braniewie
Wydział Komunikacji i Transportu
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo
III piętro, pokój 404, 409, 414
tel. 55 644 02 57
faks: 55 644 02 61
mail: komunikacja@powiat-braniewo.pl
transport@powiat-braniewo.pl
Rejestracja pojazdów - 55 644 02 58, 55 644 02 59, 55 644 02 62, 55 644 02 65
Prawa jazdy - 55 644 02 60, 55 644 02 66
Transport - 55 644 02 57
Naczelnik Wydziału - Gajowniczek Piotr - 55 644 02 57
Wykaz spraw i sposób ich załatwiania
Zadania Wydziału Komunikacji i Transportu:
- W zakresie nadzoru nad Ośrodkami Szkolenia Kierowców:
- Prowadzenie rejestru przedsiębiorstw zajmujących się szkoleniem kierowców.
- Prowadzenie ewidencji instruktorów i wykładowców.
- Sprawowanie nadzoru nad szkoleniem poprzez kontrolę ośrodków szkolenia kierowców.
- Kontrolowanie dokumentacji i działalności ośrodka szkolenia.
- Kierowanie instruktorów i kandydatów na instruktora na egzamin.
- Prowadzenie statystyki wyników egzaminów OSK z terenu Powiatu Braniewskiego.
- Współpraca z Policją w zakresie nadzoru nad działalnością ośrodków szkolenia kierowców.
- W zakresie transportu drogowego:
- Wydawanie uprawnień do wykonywania krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, rzeczy oraz pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Wydawanie uprawnień do wykonywania krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu rzeczy.
- Wydawanie uprawnień do wykonywania krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Wydawanie zezwoleń kat. II i III na przejazd pojazdów nienormatywnych w zakresie przewozu przedmiotów ponad gabarytowych.
- Wydawanie potwierdzenia zgłoszenia przewozów dla przewoźników drogowych nie będących operatorem publicznego transportu zbiorowego.
- Wydawanie zaświadczeń dla operatorów publicznego transportu zbiorowego.
- Wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów w krajowym transporcie drogowym osób dla przedsiębiorców, których siedziba znajduje się na terenie Powiatu.
- Przeprowadzenie kontroli działalności gospodarczej posiadacza zezwolenia, zaświadczenia, licencji zgodnie z upoważnieniem wydanym przez Starostę lub osoby upoważnionej.
- Koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym oraz regularnym specjalnym transporcie drogowym w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej.
- Współpraca z Wojewódzkimi Ośrodkami Ruchu Drogowego w zakresie bezpieczeństwa.
- Reprezentowanie Powiatu w pracach Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
- Współpraca z Jednostkami Samorządów Terytorialnych w zakresie publicznego transportu zbiorowego.
- Współpraca z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego w zakresie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób i rzeczy.
- Rejestracja przedsiębiorców prowadzących działalność transportową w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
- Rejestracja przedsiębiorców prowadzących działalność transportową w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (KREPTD).
- Planowanie rozwoju, organizowanie oraz zarządzanie publicznym transportem zbiorowym na terenie Powiatu Braniewskiego.
- Prowadzenie rejestracji pojazdów:
- Prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących spraw związanych rejestracją pojazdów.
- Kierowanie pojazdu na badanie techniczne w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska.
- Zwracanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych.
- Wprowadzanie, aktualizacja i zmiana danych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w systemie, online.
- Prowadzenie spraw dotyczących przepływu informacji odnoszących się do rejestracji pojazdów między państwami członkowskimi UE.
- Współpraca z Instytutem Transportu Samochodowego w zakresie aktualizacji katalogu pojazdów.
- W zakresie nadzoru nad Stacjami Kontroli Pojazdów:
- Przeprowadzania kontroli i sprawowanie nadzoru nad stacjami diagnostycznymi.
- Prowadzenie ewidencji diagnostów.
- Prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.
- Wydawanie decyzji w celu nabicia numerów podwozia oraz wykonania tabliczki znamionowej zastępczej.
- Wydawanie uprawnienia do przeprowadzenia badań technicznych.
- Współpraca z Transportowym Dozorem Technicznym w zakresie nadzoru nad Stacjami Kontroli Pojazdów.
- W zakresie uprawnień do kierowania pojazdami:
- Prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wydawania uprawnień do kierowania pojazdami.
- Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
- Kierowanie na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji do kierowania pojazdami.
- Kierowanie na badania lekarskie kierujących pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia.
- Przyjmowanie zawiadomień o zatrzymaniu prawa jazdy oraz przyjmowanie depozytu.
- Archiwizacja akt osób zmarłych.
- Wydawanie i rejestracja profili kandydatów na kierowców (PKK),
- Wprowadzanie, aktualizacja i zmiana danych w Centralnej Ewidencji Kierowców,
w systemie, online. - Prowadzenie spraw dotyczących przepływu informacji odnoszących się do osób
z wydanymi uprawnieniami do kierowanie pojazdami między państwami członkowskimi UE, - Wydawanie, przedłużanie, rozszerzanie uprawnień do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi.
- Upoważnienie przedsiębiorstwa komunikacji publicznej do organizowania egzaminu państwowego do kierowania tramwajem.
- Wyznaczanie miejsca na egzamin na prawo jazdy kat. T.
- Powoływanie komisji weryfikacyjnej z zakresu sprawdzania kwalifikacji na prawo jazdy kat. T lub Pozwolenia do kierowania tramwajem.
- W zakresie spraw związanych z komunikacją i transportem:
- Przygotowanie dla potrzeb Starosty projektów sprawozdań, ocen i analiz oraz bieżącej informacji o realizacji powierzonych zadań.
- Realizacja zadań w zakresie sprawozdawczości statystycznej.
- Prowadzenie postępowania administracyjnego dotyczącego wyboru dostawcy tablic rejestracyjnych.
- Prowadzenie aplikacji Portal Starosty.