Nazwa usługi:

Wpis do ewidencji terenowych jednostek organizacyjnych stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 79, poz. 855 ze zmianami).

Potrzebne dokumenty:

    • wniosek o wpis do ewidencji terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia
    • zgoda organów centralnych stowarzyszenia na utworzenie terenowej jednostki
    • odpis aktualny z KRS lub innej ewidencji
    • statut stowarzyszenia (1 egzemplarz)
    • uchwała o powołaniu terenowej jednostki stowarzyszenia
    • listą członków jednostki terenowej
    • regulamin lub oddziału stowarzyszenia
    • skład zarządu i organu kontroli terenowej jednostki stowarzyszenia
    • adres siedziby jednostki

Wysokość opłat:

Opłaty skarbowej nie pobiera się.

Miejsce i termin składania dokumentów:

Sekretariat Starostwa Powiatowego w Braniewie, Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo

Zarząd terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia jest zobowiązany w terminie 14 dni od dnia jej powołania zawiadomić o tym organ nadzorujący  właściwy ze względu na siedzibę tej jednostki i przedstawić na tę okoliczność stosowną dokumentację.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji Powiatu, numer pokoju: 310, nr telefonu: 55 644 02 40

Czas realizacji usługi:

Zawiadomienie o ujęciu terenowej jednostki stowarzyszenia w Wykazie stowarzyszeń mających siedzibę na terenie Powiatu Braniewskiego, wydaje się w terminie 30 dni od dnia przedłożenia pełnej dokumentacji przez wnioskodawcę.

Informacje o trybie odwoławczym:

Nie przysługuje

Informacje dodatkowe:

Zgodnie z art. 20 ustawy o stowarzyszeniach Zarząd terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia jest obowiązany, w terminie 14 dni od chwili jej powołania, zawiadomić o tym organ nadzorujący właściwy ze względu na siedzibę tej jednostki, podając skład zarządu i adres siedziby jednostki oraz doręczyć statut stowarzyszenia.