Dane kontaktowe:

Starostwo Powiatowe w Braniewie
Wieloosobowe Stanowisko Pracy do spraw Bezpieczeństwa Publicznego, Ochrony Informacji Niejawnych, Obrony Cywilnej, Zdrowia i Spraw Społecznych
Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo

Stanowisko ds. Obronnych i obrony cywilnej


II piętro, pokój 312,
tel. 55 644 02 56, fax: 55 644 02 54
e-mail: sprawy.obronne@powiat-braniewo.pl

Stanowisko ds. Ochrony zdrowia i spraw społecznych

II piętro, pokój 313,
tel. 55 644 02 55, fax: 55 644 02 54
e-mail: wso@powiat-braniewo.pl

 

Stanowisko ds. Bezpieczeństwa publicznego i zarządzania kryzysowego
II piętro, pokój 312,
tel. 55 644 02 55, fax: 55 644 02 54
tel. kom. 508 351 115
e-mail: wso@powiat-braniewo.pl

 

Informacje o wszelkich zagrożeniach, zdarzeniach nadzwyczajnych i sytuacjach kryzysowych występujących na terenie powiatu braniewskiego należy zgłaszać:

  1. W dniach pracy starostwa [7:00-15:00] do sekretariatu Starostwa Powiatowego w Braniewie,   

    tel. 55 644 02 00, fax. 55 644 02 05
    e-mail: starostwo@powiat-braniewo.pl
         lub do
        Stanowisko ds. Bezpieczeństwa publicznego i zarządzania kryzysowego

  2. Po godzinach pracy starostwa [15:00-7:00] oraz niedziele, święta i dni wolne ustawowo od pracy należy przekazywać na Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Braniewie
        tel. 55 620 55 00
        fax. 55 620 55 09
        tel. alarmowy 998
        e-mail: skkp.braniewo@skkw.olsztyn.pl

 

Zadania:

 

1.        W zakresie zarządzania kryzysowego:

1)        Realizowanie zadań związanych z monitorowaniem i reagowaniem na zdarzenia kryzysowe występujące na terenie Powiatu Braniewskiego.

2)        Realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego w tym:

a)    opracowanie i bieżąca aktualizacja Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego,

b)   realizacja zaleceń do Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego,

c)    opracowanie projektu zaleceń Starosty dla organów Gmin do gminnych planu zarządzania kryzysowego,

d)   opiniowanie i przedkładanie do zatwierdzenia Staroście gminnych planów zarządzania kryzysowego. 

3)   Organizacja systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na obszarze Powiatu Braniewskiego.

4)   Przyjmowanie zgłoszeń o zagrożeniach, zdarzeniach kryzysowych i klęskach żywiołowych lub innych zagrożeniach.

5)   Przekazywanie komunikatów meteorologicznych, a także innych ostrzeżeń do Gmin, służb, inspekcji, straży oraz administracji zespolonej i niezespolonej. 

6)   Obsługa administracyjno-biurowa Powiatowego Zespołu Zarządzania kryzysowego i udział w jego pracach.

7)   Współpraca z służbami, inspekcjami i strażami powiatowymi oraz samorządami w realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego. 

8)   Sporządzanie raportu dobowego, doraźnego lub sytuacyjnego o zdarzeniach kryzysowych i przekazywanie do Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego.

9)   Organizacja pełnienia dyżuru Starosty w razie wystąpienia zagrożeń lub zdarzeń noszących znamiona kryzysu oraz stanu klęski żywiołowej.

10)         Aktualizacja dokumentacji dyżuru Starosty utworzonego dla potrzeb reagowania w sytuacji kryzysowej.

11)         Opracowanie projektów decyzji, zarządzeń i wytycznych Starosty z zakresu zarządzania kryzysowego.

12)         Współdziałanie z Centrami Zarządzania Kryzysowego organów administracji publicznej.

13)         Gromadzenie utrzymywanie i bieżąca aktualizacja bazy danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego.

14)         Współpraca z organizacjami wojskowymi, powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne oraz z podmiotami prowadzącymi monitoring środowiska.

15)         Współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie zarządzania kryzysowego.

16)         Koordynowanie akcji zwalczania klęsk żywiołowych i innych nadzwyczajnych zagrożeń.

17)         Koordynowanie  realizacji zadań Służby Dyżurnej zapewniającej operatywne przekazywanie decyzji i informacji na wypadek zdarzeń kryzysowych.

18)         Koordynowanie funkcjonowania systemów łączności i komunikacji sieci zarządzania kryzysowego.

19)         Dostarczanie niezbędnych informacji o istotnych wydarzeniach z zakresu bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego dla Starosty i zespołu zarządzania kryzysowego.

20)         Współudział w planowaniu, organizowaniu i koordynowaniu szkoleń oraz ćwiczeń w zakresie reagowania na potencjalne zagrożenia.

2.        W zakresie ochrony przeciwpowodziowej:

1)   Opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Operacyjnego Ochrony przed Powodzią.

2)   Udział w przeglądach wałów i urządzeń hydrotechnicznych organizowanych przez zarządców wód i obiektów.

3)   Opracowanie projektów zarządzeń Starosty o ogłoszeniu i odwołaniu pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego.

4)   Sporządzanie informacji o stanie technicznym urządzeń melioracji wodnych podstawowych spełniających funkcje ochrony przeciwpowodziowej na terenie powiatu. 

5)   Przygotowywanie informacji dla Starosty zakresu stanu ochrony przeciwpowodziowej Powiatu Braniewskiego.

6)   Prowadzenie monitoringu hydrologiczno - meteorologicznego na potrzeby ochrony przeciwpowodziowej.

7)   Prowadzenie spraw związanych z usuwanie skutków powodzi.

8)   Sporządzanie wykazu obiektów przewidzianych do ochrony przez wojsko w czasie spływu wielkich wód powodziowych.

9)   Organizacja i prowadzenie powiatowego magazynu przeciwpowodziowego.

3.        W zakresie bezpieczeństwa publicznego:

1)   Obsługa administracyjno - biurowa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Braniewskiego oraz przygotowywanie rocznego sprawozdania z jej prac. 

2)   Podejmowanie czynności polegających na skoordynowaniu działań powiatowych służb, inspekcji i straży w celu poprawy bezpieczeństwa.

3)   Przygotowywanie projektów poleceń Starosty do wydania ich kierownikom powiatowych służb, inspekcji i straży, dotyczących podjęcia działań zmierzających do usunięcia zaistniałych zagrożeń, w stanie faktycznym bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa.

4)   Współdziałanie z inspekcjami strażami i inspekcjami oraz samorządami w zakresie spraw związanych z bezpieczeństwem publicznym.

5)   Realizacja zadania Powiatu w zakresie art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym:

a)    wyznaczanie podmiotu do usuwania pojazdów z dróg powiatu i ich parkowanie na koszt właściciela pojazdu,

b)   przygotowanie projektów uchwał w zakresie ustalania wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg i ich parkowanie,

c)    prowadzenie spraw związanych z usunięciem pojazdów z dróg.

6)        Realizacja zadań Powiatu w zakresie art. 30 ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych:

a)    wyznaczanie podmiotu do usuwania i przechowywania statków lub innych obiektów pływających na obszarze powiatu,

b)   przygotowanie projektów uchwał w zakresie ustalania wysokości opłat za usuwanie statków lub innych obiektów pływających,

c)    prowadzenie spraw związanych z usunięciem statków lub innych obiektów pływających na terenie powiatu.

7)        Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i bezpieczeństwem ruchu drogowego przy przemarszu pielgrzymek, procesji oraz innych imprez o charakterze religijnym na drogach publicznych powiatu.

4.        W zakresie ochrony zdrowia i spraw społecznych:

1)   Ustalenie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych działających na terenie powiatu do potrzeb ludności w celu zapewnienia dostępu świadczeń również w porze nocnej, w niedziele, święta i inne dni wolne od pracy.

2)   Wydawanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy w celu ich pochowania. 

3)   Wyznaczenia podmiotu do przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych na terenie powiatu.

4)   Współdziałanie z różnymi instytucjami zajmującymi się promocją zdrowia i edukacją zdrowotną.

5)   Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze 
i humanitarne.

6)   Wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie zawodów sportowych, rajdów, wyścigi, zgromadzeń i innych imprez, które powodują utrudnienia w ruch drogowym lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny.

7)   Obsługa Biura Rzeczy Znalezionych - przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.

8)   Monitorowanie i analiza wskaźników zdrowotnych, opracowywanie i wdrażanie programów profilaktycznych promocji zdrowia.

9)   Prowadzenie nadzoru nad dostępnością świadczeń realizowanych przez apteki na terenie powiatu we współpracy z Okręgową Radą Aptekarską.

10)         Prowadzenie spraw związanych z przyjęciu do domu pomocy społecznej osoby o której mowa w art. 38 ustawy o ochronie zdrowia psychicznego. 

11)         Prowadzenie spraw związanych ze wyznaczaniem lekarza właściwego do stwierdzenia zgonu w przypadkach określonych w odrębnej ustawie.

12)         Współpraca w zakresie polityki społecznej z jednostkami organizacyjnym działającymi w sferze pomocy społecznej.

5.        W zakresie obronności: 

1)             Organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej.

2)             Współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej.

3)             Sporządzanie planów obronnych, w tym opracowuje, aktualizuje plan operacyjny funkcjonowania Powiatu Braniewskiego.

4)             Opracowanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji Planu Akcji Kurierskiej.

5)             Uzgadnianie planów akcji kurierskiej Gmin z terenu Powiatu Braniewskiego.

6)             Organizowanie i przeprowadzenia akcji kurierskiej.

7)             Opracowanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru na czas zagrożenia bezpieczeństwa i wojny.

8)             Organizowanie pełnienia stałego dyżuru na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,

9)             Prowadzenie dokumentacji Zastępczych Miejsc Szpitalnych i rozwinięcia bazy szpitalnej na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

10)         Nadzór i kontrola samorządów w zakresie realizacji zadań obronnych.

11)         Reklamowanie z urzędu i na wniosek żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia służby wojskowej oraz prowadzenia stosownej dokumentacji.

12)         Tworzenie bazy danych w zakresie HNS i CIMIC dla potrzeb wojsk sojuszniczych, sił zbrojnych, które stacjonują na terytorium powiatu lub przemieszczają się tranzytem.

13)         Realizowanie zadań wynikających z wypełniania funkcji państwa gospodarzy (HNS) w ramach współdziałania struktur obronnych NATO.

14)         Wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu.

15)         Organizacja i przygotowanie systemu kierowania Starosty na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

16)         Planowanie przygotowań obronnych, ochrony zdrowia i gotowości działań w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń bezpieczeństwa państwa i wojny.

17)         Organizowanie szkoleń merytorycznych pracowników samorządów w zakresie spraw obronnych.

18)         Współdziałanie w wyznaczaniu miejsc do likwidacji niewybuchów i niewypałów.

19)         Zbieranie danych i sporządzanie sprawozdań z zakresu spraw obronnych na potrzeby Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie.

20)         Opracowywanie zarządzeń i wytycznych Starosty z zakresu spraw obronnych wg potrzeb.

21)         Opracowywanie stosownych sprawozdań i informacji merytorycznych.

22)         Analizowanie potrzeb oraz planowanie środków finansowych na realizację zadań obronnych.

23)         Bieżące prowadzenie dokumentacji w zakresie spraw obronnych.

6.        W zakresie obrony cywilnej:

1)   Sporządzanie planów obrony cywilnej w tym opracowanie i bieżąca aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Powiatu.

2)   Uzgadnianie planów obrony cywilnej Gmin z terenu Powiatu Braniewskiego.

3)   Opracowanie i bieżąca aktualizacja Planu Ochrony Zabytków.

4)   Uzgadnianie planów ochrony zabytków Gmin z terenu Powiatu Braniewskiego.

5)   Zbieranie danych i sporządzanie sprawozdań z zakresu obrony cywilnej na potrzeby Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Warmińsko - Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie. 

6)   Prowadzenie dokumentacji i bazy danych budowli ochronnych i ujęć wody.

7)   Dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej.

8)   Prowadzenie ewidencji:

a)    formacji obrony cywilnej jednostek organizacyjnych,

b)   systemu wykrywania i alarmowania,

c)    syren i systemów alarmowych,

d)   urządzeń specjalnych do usuwania skażeń chemicznych,

e)    środków chemicznych do likwidacji skażeń, 

f)    zespołów prądotwórczych.

9)             Prowadzenie i bieżące aktualizowanie planu działania i dokumentacji Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania.

10)         Organizowanie treningów, ćwiczeń i szkoleń w zakresie System Wykrywania i Alarmowania oraz udział w powiatowych i wojewódzkich treningach.

11)         Współudział w organizacji i przeprowadzeniu powiatowej olimpiady wiedzy o obronie cywilnej.

12)         Sporządzanie zbiorczych inwentaryzacji sprzętu obrony cywilnej.

13)         Zaopatrywanie formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej.

14)         Współudział w planowaniu, organizowaniu i koordynowaniu szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej.

15)         Nadzór i kontrola samorządów w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej.

16)         Opracowanie zarządzeń i wytycznych Szefa Obrony Cywilnej wg potrzeb.

17)         Planowanie rocznych zamierzeń i opracowywanie wytycznych dla Gmin w zakresie spraw obrony cywilnej.

18)         Wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu.

19)         Analizowanie potrzeb oraz planowanie środków finansowych na realizację zadań obrony cywilnej.

20)         Bieżące prowadzenie dokumentacji w zakresie obrony cywilnej.

7.        W zakresie informacji niejawnych:

1)   Zapewnienie ochrony informacji niejawnych.

2)   Zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne.

3)   Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji.

4)   Opracowanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji Starosty planu ochrony informacji niejawnych w Starostwie.

5)   prowadzenie szkoleń w zakresie informacji niejawnych.

6)   Prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających.

7)   Prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania oświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto.

8)   Nadzór i organizacja pracy kancelarii zwanej dalej „Kancelarią niejawną”, w której są przetwarzane materiały niejawne o klauzuli „poufne” i „zastrzeżone” komórek organizacyjnych.

9)   Prowadzenie kancelarii niejawnej.

10)         Prowadzenie stosownych rejestrów.

11)         Udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa.

Egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne.