OGŁOSZENIE O NABORZE
na wolne stanowisko pracy w Starostwie Powiatowym w Braniewie

Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Starosta Braniewski ogłasza nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze:

Podinspektora w Wydziale Finansowym

1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

  1. wykształcenie wyższe lub wykształcenie średnie i 3 lata stażu pracy, 
  2. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. nie karany za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
     

2. Wymagania dodatkowe:

  1. wiedza w obszarze rachunkowości i finansów publicznych, w tym w szczególności umiejętność stosowania przepisów wynikających z ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, kpa, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw, prowadzenia gospodarki finansowej powiatu i jednostek  budżetowych, klasyfikacji budżetowej dochodów i wydatków,
  2. umiejętność obsługi komputera, w tym pakietu Microsoft Office, Word, Excel, programu finansowo – księgowego oraz umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
  3. umiejętność analizy danych, umiejętność rozwiązywania problemów, 
  4. skrupulatność, systematyczność i odpowiedzialność,
  5. umiejętność doradzania, dzielenia się wiedzą, umiejętność pracy w zespole,
  6. mile widziane doświadczenie na stanowisku związanym z wykonywaniem tożsamym zadań określonych w niniejszym ogłoszeniu.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. kontrola formalno-rachunkowa dowodów księgowych, dekretowanie i ewidencja dokumentów w systemie finansowo-księgowym zgodnie z obowiązującą polityką rachunkowości oraz sporządzanie wewnętrznych dokumentów finansowo-księgowych,
  2. uzgadnianie kont rozrachunkowych, kosztów i wydatków z uwzględnieniem kosztów rodzajowych i paragrafów kwalifikacji budżetowej na potrzeby prawidłowego sporządzania miesięcznych sprawozdań budżetowych z wykonania dochodów i wydatków,
  3. udział w sporządzaniu sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych,
  4. uzgadnianie sprawozdań i rozliczeń z Urzędami Skarbowymi,
  5. ewidencja, uzgadnianie i kontrolowanie wpływu transz pożyczek i kredytów oraz terminowa spłata rat kapitałowych i odsetek,
  6. informowanie podległych jednostek budżetowych o wielkości dochodów i wydatków tych jednostek oraz dotacji i wpłat do budżetu przyjętych w uchwale budżetowej,
  7. uzgadnianie w terminach miesięcznych wielkości planowanych dochodów i wydatków budżetowych po zmianach,
  8. weryfikacja sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych powiatu oraz ich rejestracja w systemie informatycznym,
  9. wprowadzanie w okresach kwartalnych, w zarejestrowanych sprawozdaniach jednostek, w programie finansowym dodatkowych danych wynikających z przedłożonych sprawozdań,
  10. analiza stopnia realizacji dochodów i wydatków Powiatu,
    terminowe przekazywanie na rachunek właściwego dysponenta dochodów budżetu państwa, zwrotów niewykorzystanych dotacji,
  11. przekazywanie zrealizowanych przez Powiat dochodów Skarbu Państwa w terminach i wysokościach określonych przepisami prawa,
  12. sporządzanie jednostkowego i zbiorczego sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej,
  13. zabezpieczenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów w zakresie prowadzonych spraw,
  14. wykonywanie innych zleconych zadań i poleceń służbowych w zakresie działania Wydziału, w tym uczestnictwo w zespołach kontrolnych w jednostkach budżetowych.

4. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys (CV),
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, 
  6. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie oraz uprawnienia zawodowe,
  7. kopie świadectw pracy,
  8. referencje,
  9. kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.

5. Informacja o warunkach pracy

Praca biurowa w pełnym wymiarze (40 godzin tygodniowo).

6. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych – 9,04 %.

7. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Braniewie lub przesłać pocztą na adres Starostwa z dopiskiem "dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora w Wydziale Finansowym”, w terminie 10 dni od daty ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej tj. do dnia 1 lipca 2024 roku.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Starostwie Powiatowym w Braniewie (Plac Józefa Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo).

Regulamin konkursu reguluje Zarządzenie Nr 41/2019 Starosty Braniewskiego z dnia 11 lipca 2019 r. w sprawie ustalenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Braniewie oraz wolne stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Braniewskiego”.



Załączniki:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z naborem na stanowisko urzędnicze