Nazwa usługi:

Udzielenie zezwolenia na usuwanie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będącej własnością gminy

Podstawa prawna:

Art. 83 w związku z art. 90 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 142 jt. z późn zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017r. poz. 1257 tj. z późn. zm.);

Potrzebne dokumenty:

Wniosek posiadacza nieruchomości (gminy)

Wniosek powinien zawierać:

  1. nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości
  2. oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością
  3. zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana
  4. nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
  5. obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
    1. posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni,
    2. nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa;
  6. wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew;
  7. miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu
  8. rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
  9. projekt planu:
    1. nasadzeń zastępczych,
    2. przesadzenia drzewa lub krzewu
      • jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;
  10. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;
  11. zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15 ustawy o ochronie przyrody, jeżeli zostało wydane.

 

Wysokość opłat:

Bez opłat skarbowych zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Z 2016 r, poz. 1827 ze zm.)

Dokładne określenie miejsca wykonywania usługi:

Dokumenty należy złożyć w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Braniewie pok. 213, Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa w Braniewie w Starostwie Powiatowym w Braniewie, pokój 408, tel. 55 644 02 28, w godz. 7.00 – 15.00.

Czas realizacji usługi:

do 30 dni, w sprawach skomplikowanych do 60 dni (Zgodnie z art.35 Kodeksu postępowania administracyjnego)

Informacje o trybie odwoławczym:

Zgodnie z art.127 § 2 oraz 129 § 1 i § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu, ul. Zw. Jaszczurczego 14A, za pośrednictwem Starosty Braniewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.