Wydawanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencji gruntów i budynków
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | geodezja i kartografia |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji, Kartografii i Nieruchomości |
Nazwa usługi:
Wydawanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencji gruntów i budynków
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 276 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 393).
- Rozporządzenie z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty ( Dz. U z 2014r. poz .917).
Potrzebne dokumenty:
Wniosek właściciela/ władającego na formularzu zgodnie z załącznikiem nr 4 rozporządzenia z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty .
W przypadku wniosków o wydanie dokumentów zawierających dane podmiotowe, o które wystąpi osoba niebędąca właścicielem/władającym, konieczne należy wykazać posiadanie interesu prawnego w tym zakresie. Należy podać przepis prawa i okoliczności faktyczne, będące przesłankami zastosowania przepisu prawa materialnego oraz załączyć odpowiednie dokumenty.
Jeśli z wnioskiem o wydanie dokumentów zawierających dane podmiotowe wystąpi pełnomocnik (prokurent), do wniosku należy załączyć w oryginale pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis tego pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury). Nie dotyczy pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Opłata skarbowa płatna na konto Urzędu Miasta w Braniewie 77 8313 0009 0036 9006 2000 0090.
Wysokość opłat:
Wniosek osoby uprawnionej na formularzu zgodnie z załącznikiem nr 4 rozporządzenia z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty / Dz. U z 2014r. poz. 917 /
Wnioski wpływające do Wydziału podlegają rejestracji. Po zrealizowaniu wniosku wystawiany jest Dokument Obliczenia Opłaty (DOO). Płatności dokonuje się wyłącznie po otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty. Opłatę można zrealizować gotówką w kasie Starostwa Powiatowego w Braniewie (parter) bądź przy użyciu terminala na miejscu p. 301. Wnioskodawca ponosi opłatę zgodnie z załącznikiem do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Dokładne określenie miejsca wykonywania usługi:
Wniosek należy złożyć w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Braniewie pok. 213, Plac Józefa Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo lub przesłać pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Braniewie.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Geodezji, Kartografii i Nieruchomości w Starostwie Powiatowym w Braniewie, pokój 301, tel. 55 644 02 19, tel. 55 644 02 50, mail: geodezja.wypisy@powiat-braniewo.pl
w godz. 7.00 – 15.00.
Czas realizacji usługi:
Termin liczony jest od dnia złożenia wniosku 30 dni.
W przypadku zamówień: skomplikowanych, obejmujących duże ilości danych, dokumentów, dużych obszarowo, wymagających uzyskania dodatkowych wyjaśnień lub przeprowadzenia aktualizacji zapisów w ewidencji gruntów i budynków, termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu.
Informacja o trybie odwoławczym:
Odwołanie nie występuje.