Wydawanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencji gruntów i budynków
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | geodezja i kartografia |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji, Kartografii i Nieruchomości |
Nazwa usługi:
Wydawanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencji gruntów i budynków
Kod Wydziału: Gk.6621
Podstawa prawna:
-
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U. z 2021 r. poz.1990 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. z 2021r.poz.1390 ze zm.)
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji ( Dz.U. z 2020r. poz.1322 ze zm. )
Potrzebne dokumenty:
Wniosek (wzór wniosku w załączeniu) - Formularz EGiB.
W przypadku wniosków o wydanie dokumentów zawierających dane osobowe, osoba niebędąca właścicielem/władającym, musi wykazać, że posiada interes prawny w tym zakresie. Należy podać przepis prawa i okoliczności faktyczne, będące przesłankami zastosowania przepisu prawa materialnego oraz załączyć odpowiednie dokumenty.
Jeśli o wydanie dokumentów wystąpi pełnomocnik (prokurent), do wniosku należy załączyć w oryginale pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis tego pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury). Nie dotyczy pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Opłatę skarbową wnosi się na konto Urzędu Miasta w Braniewie
Wysokość opłat:
Wnioski wpływające do Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości podlegają rejestracji. Czynności urzędowe są zwolnione z opłaty skarbowej, natomiast na podstawie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne naliczane są opłaty za wydanie dokumentów. Po otrzymaniu wniosku wystawiany jest Dokument Obliczenia Opłaty (DOO). Płatności dokonuje się wyłącznie po otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty. Opłaty można dokonać w kasie dowolnego banku, przelewem lub przy użyciu terminala na miejscu w Wydziale. Wysokość opłaty naliczana jest zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Opłatę za dokumenty wnosi się na konto Starostwa Powiatowego w Braniewie.
Dokładne określenie miejsca wykonywania usługi:
Wniosek można złożyć w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Braniewie pok. 213, Plac Józefa Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo. Wersję elektroniczną można złożyć poprzez usługę Geoportal, skrzynki e-puap lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: geodezja.wypisy@powiat-braniewo.pl lub geodezja@powiat-braniewo.pl
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Geodezji, Kartografii i Nieruchomości w Starostwie Powiatowym w Braniewie, pokój 301, tel. 55 644 02 50, tel. 55 644 02 19, mail: geodezja.wypisy@powiat-braniewo.pl
w godz. 7.00 – 15.00.
Czas realizacji usługi:
Termin liczony jest od dnia złożenia wniosku – bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
W przypadku zamówień: skomplikowanych, obejmujących duże ilości danych, dokumentów, dużych obszarowo, wymagających uzyskania dodatkowych wyjaśnień lub przeprowadzenia aktualizacji zapisów w ewidencji gruntów i budynków, termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu.
Informacja o trybie odwoławczym:
Odwołanie nie występuje.