Zmiana danych (nazwa lub adres) w uprawnieniach na wykonywanie transportu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | transport, przewoźnicy |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Komunikacji i Transportu |
Nazwa usługi:
Zgłoszenia zmiany danych w uprawnieniach na wykonywanie transportu.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę rady 96/26/WE Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 1072/2009 z dnia 21 października 2009 r.
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2013 r. poz. 1414 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016r. poz. 23).
Potrzebne dokumenty:
Wniosek o zmianę danych musi zawierać:
-
- dane identyfikacyjne wnioskodawcy (imię, nazwisko lub nazwa, adres)
- informację o wpisie do CEIDG lub KRS,
- numer identyfikacji podatkowej NIP,
Do wniosku należy dołączyć:
-
- oświadczenie dotyczące bazy eksploatacyjnej,
- wykaz pojazdów,
- dowód uiszczenia opłaty.
Opłata za wydanie zezwolenia:
Obowiązek zapłaty powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie licencji:
wysokość opłaty określa Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz.U. z 2013 r. ,poz. 916).
Dokładne określenie miejsca złożenia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Braniewie, pok. 213, I piętro, w godz. 7:00 – 15:00, tel. 55 644-02-04, fax: 55 644-02-05 lub przesłać pocztą na adres starostwa: Starostwo Powiatowe w Braniewie, 14-500 Braniewo, Plac Piłsudskiego 2
Dokumenty, przed złożeniem w sekretariacie, można przedłożyć do wglądu w Wydziale Komunikacji i Transportu, III piętro, pok. 409.
Czas realizacji usługi:
Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Informacje o trybie odwoławczym:
Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Starosty Braniewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.