Zezwolenie na usuwanie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będącej własnością gminy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | ochrona środowiska, rolnictwo, leśnictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa |
Nazwa usługi:
Udzielenie zezwolenia na usuwanie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będącej własnością gminy
Podstawa prawna:
Art. 83 w związku z art. 90 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 142 jt. z późn zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017r. poz. 1257 tj. z późn. zm.);
Potrzebne dokumenty:
Wniosek posiadacza nieruchomości (gminy)
Wniosek powinien zawierać:
- nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości
- oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością
- zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana
- nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
- obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
- posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni,
- nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa;
- wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew;
- miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu
- rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
- projekt planu:
- nasadzeń zastępczych,
- przesadzenia drzewa lub krzewu
- jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;
- decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;
- zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15 ustawy o ochronie przyrody, jeżeli zostało wydane.
Wysokość opłat:
Bez opłat skarbowych zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Z 2016 r, poz. 1827 ze zm.)
Dokładne określenie miejsca wykonywania usługi:
Dokumenty należy złożyć w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Braniewie pok. 213, Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa w Braniewie w Starostwie Powiatowym w Braniewie, pokój 408, tel. 55 644 02 28, w godz. 7.00 – 15.00.
Czas realizacji usługi:
do 30 dni, w sprawach skomplikowanych do 60 dni (Zgodnie z art.35 Kodeksu postępowania administracyjnego)
Informacje o trybie odwoławczym:
Zgodnie z art.127 § 2 oraz 129 § 1 i § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu, ul. Zw. Jaszczurczego 14A, za pośrednictwem Starosty Braniewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.