W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Braniewie
Plac Józefa Piłsudskiego 2
14-500 Braniewo

 

tel. +48 55 644 02 00, +48 55 644 02 04
fax. +48 55 644 02 05

 

e-mail: starostwo@powiat-braniewo.pl

skrzynki podawcze ePUAP:

/m98k61msum/skrytka

/m98k61msum/SkrytkaESP

 

www: https://powiat-braniewo.pl

 

REGON: 170818102

 

kod TERYT 2802

Zgłoszenie instalacji z których emisja nie wymaga pozwolenia

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy ochrona środowiska, rolnictwo, leśnictwo
Komórka odpowiedzialna Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa

Nazwa usługi:

Przyjęcie zgłoszenia instalacji z których emisja nie wymaga pozwolenia.

Podstawa prawna:

  • Art. 152, art. 378 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 799 ze zmianami);
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2010 r. Nr 130 poz. 880);
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie przypadków, w których wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza z instalacji nie wymaga pozwolenia (Dz. U. z 2010 r. Nr 130 poz. 881);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zmianami).

Potrzebne dokumenty:

Wniosek o przyjęcie zgłoszenia zgodnie z art. 152 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska powinien zawierać: 

    1. oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
    2. adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
    3. rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
    4. czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
    5. wielkość i rodzaj emisji;
    6. opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
    7. informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami;
    8. dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 120,00 zł

Zgłoszenia instalacji należy dokonać przed rozpoczęciem jej eksploatacji, a dla instalacji istniejących, w ciągu 6 miesięcy od dnia, w którym instalacja została objęta tym obowiązkiem. Instalacje z których emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia, wymienione zostały w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. Nr 130, poz. 880) oraz w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie przypadków, w których wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza z instalacji nie wymaga pozwolenia (Dz. U. Nr 130, poz. 881).

Jeśli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w ciągu 30 dni od dnia doręczenia, można przystąpić do eksploatacji instalacji.

Wysokość opłat:

Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 ze zmianami) na podstawie cz. I, pkt 13 pobiera się opłatę skarbową za przyjęcie wymaganego przepisami o ochronie środowiska zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko - 120 zł.

Wpłata na konto Urzędu Miasta w Braniewie

Dokładne określenie miejsca wykonywania usługi:

Dokumenty należy złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Braniewie, pokój 213, ul. Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa w Starostwie Powiatowym w Braniewie, pokój 410, tel. 55 644 02 27, w godz. 7.00 – 15.00.

Czas realizacji usługi:

do 30 dni, w sprawach skomplikowanych do 60 dni (zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego)

Informacje o trybie odwoławczym:

Zgodnie z art. 127 § 2 oraz 129 § 1 i § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu, ul. Związku Jaszczurczego 14A, za pośrednictwem Starosty Braniewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Powiadom znajomego