W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Braniewie
Plac Józefa Piłsudskiego 2
14-500 Braniewo

 

tel. +48 55 644 02 00, +48 55 644 02 04
fax. +48 55 644 02 05

 

e-mail: starostwo@powiat-braniewo.pl

skrzynki podawcze ePUAP:

/m98k61msum/skrytka

/m98k61msum/SkrytkaESP

 

www: https://powiat-braniewo.pl

 

REGON: 170818102

 

kod TERYT 2802

388/14

Szczegóły
jakiego organu Zarządu Powiatu Braniewskiego
z dnia
w sprawie określenia procedur dotyczących pobierania i odprowadzania dochodów związanych z realizacją zadań zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami
na podstawie art. 32 ust 1 ustawy o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2013 roku poz.595 z późn. zm.) w związku z art. 255 ustawy o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 roku poz.885 z późn. zm.) Zarząd Powiatu Braniewskiego uchwala, co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała Nr 388/14
Zarządu Powiatu Braniewskiego
z dnia 26 marca 2014 roku

w sprawie określenia procedur dotyczących pobierania i odprowadzania dochodów związanych z realizacją zadań zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami
Na podstawie art. 32 ust 1 ustawy o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2013 roku poz.595 z późn. zm.) w związku z art. 255 ustawy o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 roku poz.885 z późn. zm.) Zarząd Powiatu Braniewskiego uchwala, co następuje:

§1. 
  1. Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników powiatowych inspekcji i straży Powiatu Braniewskiego, realizujących w ramach swoich planów finansowych zadania z  zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone jednostkom samorządu terytorialnego  odrębnymi ustawami, do terminowego pobierania i odprowadzania na rachunek budżetu powiatu dochodów budżetowych związanych  z realizacją tych zadań. 

  2. Zrealizowane dochody zgromadzone na rachunku jednostki, o której mowa w ust.1:

    - wg stanu na 10 dzień miesiąca  należy przekazać  na rachunek budżetu powiatu w terminie do 12 danego miesiąca;
    -  według stanu na 20 dzień miesiąca należy przekazać  na rachunek budżetu powiatu w terminie do 22 danego miesiąca:
    -  dochody pobrane do 31 grudnia i nie przekazane do końca roku na rachunek budżet powiatu przekazać w terminie do 5 stycznia roku następującego po roku budżetowym, a gdy ten dzień jest dniem wolnym od pracy – do pierwszego dnia roboczego po tym terminie. 

  3. Z tytułu nieterminowej realizacji należności stanowiących dochód budżetu państwa winny być naliczane i pobierane od dłużników ustawowe odsetki, które również wraz z należnością główną należy przekazać w terminach wynikających z ust.2 niniejszej Uchwały na rachunek budżetu powiatu. 

  4. Przy przekazywaniu środków na rachunek podstawowy budżetu powiatu należy każdorazowo określić w treści przelewu obowiązującą klasyfikację budżetową dla przekazywanych dochodów oraz zakres dat ich uzyskania. 

  5. Zobowiązuje się pracownika Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego w Braniewie, który w zakresie czynności ma  przydzielone zadania związane z terminowym odprowadzaniem dochodów Skarbu Państwa, do bezwzględnego:

    a) potrącenia od zrealizowanych dochodów na rzecz budżetu państwa, dochodów przysługujących Powiatowi Braniewskiemu z tytułu realizowanych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych, w wysokości wynikającej z obowiązujących przepisów,
    b) przekazania dochodów należnych Skarbowi Państwa do Warmińsko - Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie w następujących terminach:

        - wg stanu środków na 10 dzień miesiąca, przekazanych na rachunek budżetu
          powiatu do 12 dnia miesiąca - w terminie do 15 danego miesiąca,
        - wg stanu środków na 20 dzień miesiąca, przekazanych na rachunek budżetu
          powiatu do 22 dnia miesiąca - w terminie do 25 danego miesiąca ,
       - pobranych do 31 grudnia przez jednostkę, przekazanych na rachunek budżetu
          powiatu do 5 stycznia następnego roku – w terminie do dnia 8 stycznia roku
          następującego po roku budżetowym, a gdy ten dzień jest dniem wolnym od pracy -
          do pierwszego dnia roboczego po tym terminie. 

  6. W sytuacji braku przekazania zrealizowanych dochodów budżetowych w prawidłowych kwotach i terminach określonych Uchwałą Zarządu, zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników powiatowych służb inspekcji i straży, do naliczenia i odprowadzenia na rachunek  budżetu Powiatu Braniewskiego odsetek w wysokości jak dla zaległości podatkowych za każdy dzień  opóźnienia oraz do  przedłożenia Skarbnikowi Powiatu w formie pisemnej szczegółowych wyjaśnień przyczyn opóźnień. 
§2. 
 
Nadzór nad prawidłowym wykonaniem uchwały powierza się Skarbnikowi Powiatu.
 
§3. 
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 

Powiadom znajomego