Uchwała Nr 212/20
Zarządu Powiatu Braniewskiego
z dnia 21 kwietnia 2020 roku
w sprawie określenia formy sprawozdań budżetowych przekazywanych przez kierowników jednostek budżetowych oraz ustalenia obiegu i kontroli sprawozdań budżetowych
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019r. poz. 511, ze zm.), § 10 i 12 ust. 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1393, z późn.zm.), § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1773) oraz w związku z § 23 i 34 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 342), Zarząd Powiatu Braniewskiego uchwala, co następuje:
§ 1.Sprawozdania sporządzane na podstawie:
1) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
2) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych,
3) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
kierownicy jednostek budżetowych przekazują Zarządowi Powiatu Braniewskiego w terminach określonych ww. rozporządzeniami w formie dokumentu w wersji papierowej.
§ 2. Sprawozdanie RB -27S – sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych samorządowej jednostki budżetowej oraz sprawozdanie Rb-28S – sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych samorządowej jednostki budżetowej jest dodatkowo przekazywane przez jednostki użytkujące program finansowo –księgowy GRAVIS , w wersji elektronicznej w postaci pliku bazy danych z wykorzystaniem systemu GRAVIS na adres poczty elektronicznej: finanse@powiat-braniewo.pl.
§ 3. 1. Jednostkowe sprawozdania budżetowe, sprawozdania w zakresie operacji finansowych w wersji papierowej wraz informacją dodatkową sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały są przekazywane przez jednostki organizacyjne powiatu w terminach określonych rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej do sekretariatu Starostwa Powiatowego w Braniewie lub za pośrednictwem poczty na adres starostwa.
2. Wyznaczony pracownik Wydziału Finansów zobowiązany jest dokonać kontroli przedłożonych sprawozdań pod względem formalno –rachunkowym. Kontrola formalno-rachunkowa polega na sprawdzeniu m.in. :
1) poprawności sporządzenia sprawozdania na właściwym druku;
2) poprawności sporządzenia sprawozdania w sposób czytelny i trwały;
3) poprawności wypełnienia sprawozdania w odpowiedniej szczegółowości;
4) poprawności kompletności sprawozdania, tj. czy zawiera wszystkie strony i czy
wypełniona jest każda strona;
5) poprawności złożenia na każdym formularzu sprawozdania podpisów w oznaczonym miejscu;
6) poprawności umieszczenia na sprawozdaniu na podpisie pieczątki z imieniem i
nazwiskiem osoby podpisującej (główny księgowy i kierownik jednostki);
7) poprawności umieszczenia na sprawozdaniu nazwy i adresu jednostki sprawozdawczej;
8) poprawności umieszczenia na sprawozdaniu numeru regonu jednostki
sprawozdawczej;
9) poprawności daty sporządzenia sprawozdania;
10) poprawności użytej w sprawozdaniu klasyfikacji budżetowej;
11) poprawności rachunkowej danych zgodnie z regułami określonymi na poszczególnych formularzach sprawozdawczych;
12) poprawności danych przekazywanych w dokumencie papierowym z formą
elektroniczną dokumentu oraz zaczytanych do programu finansowo-księgowego
3. Po dokonaniu kontroli sprawozdania, o których mowa w ust. 1 osoba sprawdzająca zobowiązana jest do stwierdzenia tego faktu poprzez przystawienie na sprawozdaniu pieczęci o treści „ Sprawdzono pod względem formalno-rachunkowym Data.........Podpis”
Podpisy osób sprawdzających sprawozdanie jednostkowe składa się odręcznie w sposób czytelny lub poprzez złożenie parafy pod pieczątką.
4. Za merytoryczną zawartość sprawozdania jednostkowego tj. za jego rzetelność, kompletność zdarzeń oraz zgodność z księgami rachunkowymi, odpowiada jednostka je sporządzająca
5. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości formalno-rachunkowych i merytorycznych, ujawnionych w kontrolowanym sprawozdaniu pracownik Wydziału Finansów informuje jednostkę o zaistniałych nieprawidłowościach oraz dokonuje zapisu na sprawozdaniu o rodzaju nieprawidłowości, osobie, z którą się kontaktował oraz o dacie kontaktu.
6. Błędne dane wykazanie w sprawozdaniu kierownicy jednostek korygują poprzez złożenie korekty sprawozdania. Kierownicy jednostek zobowiązani są usunąć nieprawidłowości przed włączeniem danych ze sprawozdania do sprawozdania zbiorczego lub łącznego.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się kierownikom jednostek budżetowych Powiatu Braniewskiego oraz Skarbnikowi Powiatu.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Do pobrania: