Uchwała nr 561/22
jakiego organu | Zarządu Powiatu Braniewskiego |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zmiany Regulaminu Organizacyjnego Zespołu Szkół Zawodowych im. Jana Liszewskiego w Braniewie |
na podstawie | art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 1526) oraz § 33 Regulaminu Organizacyjnego Zespołu Szkół Zawodowych im. Jana Liszewskiego w Braniewie przyjętego Uchwałą nr 120/19 z dnia 18 września 2019 r., Zarząd Powiatu Braniewskiego uchwala co następuje: |
status uchwały | obowiązująca |
Uchwała Nr 561/22
Zarządu Powiatu Braniewskiego
dnia 10 sierpnia 2022 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Zespołu Szkół Zawodowych im. Jana Liszewskiego w Braniewie
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 1526) oraz § 33 Regulaminu Organizacyjnego Zespołu Szkół Zawodowych im. Jana Liszewskiego w Braniewie przyjętego Uchwałą nr 120/19 z dnia 18 września 2019 r., Zarząd Powiatu Braniewskiego uchwala co następuje:
§ 1. W rozdziale II Regulaminu Organizacyjnego Zespołu Szkół Zawodowych im. Jana Liszewskiego w Braniewie dokonuje się następujących zmian:
1. W § 7 ust. 1 pkt 11 otrzymuje brzmienie „Specjalista ds. Kadr i Płac”.
2. W § 11 pkt 6 otrzymuje brzmienie „Specjalista ds. Kadr i Płac”.
3. § 21 otrzymuje brzmienie:
„1. Do zadań Specjalisty ds. Kadr i Płac należy:
1) prawidłowe i terminowe sporządzanie oraz przesyłanie deklaracji przewidzianych w przepisach prawa podatkowego i przepisach o ubezpieczeniach zdrowotnych;
2) dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia za pracę świadczeń alimentacyjnych i innych zajęć wynagrodzenia i przekazywanie ich zgodnie ze stosownymi postanowieniami lub wyrokami sądowymi;
3) terminowe, prawidłowe i rzetelne opracowywanie sprawozdawczości budżetowej, podatkowej i innej;
4) sporządzanie miesięcznych list płac, listy wypłat nagród jubileuszowych oraz list wypłat odpraw emerytalnych i rentowych;
5) prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników;
6) prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich pracowników Szkoły;
7) prowadzenie ewidencji godzin nadliczbowych;
8) ustalanie i obliczanie wszelkich składników wynagrodzenia pracowników;
9) przygotowanie dokumentów stanowiących podstawę naliczania poborów;
10) wydawanie pracownikom zaświadczeń o osiąganych dochodach i innych;
11) prowadzenie wszelkich spraw związanych z realizacją obowiązku podatkowego pracowników;
12) rozliczanie potrąceń dotyczących osobowego funduszu płac oraz potrąceń z wynagrodzenia pracowników;
13) prowadzenie spraw związanych z obsługą bezosobowego funduszu płac w zakresie umów cywilno- prawnych;
14) zarządzanie danymi dotyczącymi składników płacy pracowników;
15) przygotowywanie wszelkich sprawozdań i dokumentów na potrzeby kontroli finansowej dotyczącej zatrudnienia i płac;
16) obsługa ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego pracowników Szkoły, ich rodzin oraz pracowników, z którymi Szkoła zawierała umowy cywilno-prawne;
17) korekty dokumentów ubezpieczeniowych oraz dokumentów płacowych wpływających na zmianę wysokości składników płacy;
18) udzielanie niezbędnych informacji i porad w sprawach pracowniczych;
19) prowadzenie niezbędnej ewidencji i dokumentacji kadrowej;
20) prowadzenie wszelkich spraw wynikających ze stosunku pracy;
21) wydawanie zaświadczeń, legitymacji służbowych, legitymacji ZUS i innych dokumentów dla pracowników Szkoły;
22) prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością dyscyplinarną pracowników;
23) prowadzenie całości spraw związanych z nagradzaniem, wyróżnianiem, awansowaniem i karaniem pracowników;
24) załatwianie formalności związanych z wnioskami o nadanie orderów i odznaczeń państwowych, nagród ministra, nagród Dyrektora lub Starosty Braniewskiego;
25) prowadzenie spraw z zakresu szkoleń i podnoszenia kwalifikacji pracowników;
26) organizowanie i realizowanie kontroli wewnętrznej;
27) obsługa merytoryczna ZFŚS;
28) uzgadnianie wszelkich dokumentów i sprawozdań wymaganych akceptacji Głównego Księgowego;
29) wystawianie, rozliczenie oraz ewidencja delegacji służbowych;
30) opracowywanie planów urlopu pracowników administracji obsługi;
31) weryfikacja kwalifikacji kandydatów i załatwianie wszelkich spraw związanych z zatrudnieniem, zwalnianiem, trwania zatrudnienia;
32) sporządzanie odpowiednich sprawozdań na potrzeby GUS i innych instytucji w zakresie zatrudnienia;
33) sporządzanie sprawozdań, analiz i wykazów o stanie zatrudnienia, płacach i wykorzystaniu funduszu płac na potrzeby Dyrektora;
34) obsługa Komisji Kwalifikacyjnych działających w sprawach awansu zawodowego.
2. Specjalista ds. Kadr i Płac jest kontrolowany przez Dyrektora Szkoły w zakresie:
a) rzetelności i terminowości wykonywania operacji kadrowo - księgowych;
b) prawidłowego prowadzenia dokumentacji kadrowo - księgowej;
c) ochronę danych osobowych;
d) odprowadzania terminowego należnych podatków, składek ZUS i innych płatności;
e) prawidłowe i terminowe sporządzanie oraz przesyłanie deklaracji przewidzianych w przepisach prawa podatkowego i przepisach o ubezpieczeniach zdrowotnych.”.
§ 2. Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Zespołu Szkół Zawodowych im. Jana Liszewskiego w Braniewie otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3. Załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Zespołu Szkół Zawodowych im. Jana Liszewskiego w Braniewie otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych im. Jana Liszewskiego w Braniewie.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2022 r.