Uchwała nr 703/23
jakiego organu | Zarządu Powiatu Braniewskiego |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zmiany Uchwały Nr 593/2023 Zarządu Powiatu Braniewskiego z dnia 27 października 2022 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Braniewie |
na podstawie | art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 ze zm.), Zarząd Powiatu Braniewskiego uchwala co następuje: |
status uchwały | obowiązująca |
Zarządu Powiatu Braniewskiego
z dnia 5 lipca 2023 roku
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostw Powiatowego w Braniewie, stanowiącym Załącznik do Uchwały Nr 593/2023 Zarządu Powiatu Braniewskiego z dnia 27 października 2022 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Braniewa, dokonuje się następujących zmian:
1) § 7 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:
„2. W zakresie kontroli i nadzoru:
1) Koordynowanie systemu kontroli w Starostwie oraz innych jednostkach organizacyjnych, w odniesieniu zarówno do kontroli własnych oraz prowadzonych przez zewnętrzne organy kontroli,
2) Koordynowanie i nadzorowanie sporządzania projektów odpowiedzi na protokoły i wystąpienia pokontrolne do zewnętrznych organów kontroli oraz realizacji spraw związanych z tymi kontrolami.”,
2) § 7 ust. 16 pkt. 5 i 6 skreśla się,
3) § 8 ust. 2 pkt. 5 skreśla się,
4) w § 9 po ust. 5 dodaje się ust. 6, 7, 8 o następującej treści:
„6. Realizacja zadania Powiatu w zakresie art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym:
a) wyznaczanie podmiotu do usuwania pojazdów z dróg powiatu i ich parkowanie na koszt właściciela pojazdu,
b) przygotowanie projektów uchwał w zakresie ustalania wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg i ich parkowanie,
c) prowadzenie spraw związanych z usunięciem pojazdów z dróg.
7. Realizacja zadań Powiatu w zakresie art. 30 ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych:
a) wyznaczanie podmiotu do usuwania i przechowywania statków lub innych obiektów pływających na obszarze powiatu,
b) przygotowanie projektów uchwał w zakresie ustalania wysokości opłat za usuwanie statków lub innych obiektów pływających,
c) prowadzenie spraw związanych z usunięciem statków lub innych obiektów pływających na terenie powiatu,
8. Prowadzenie spraw związanych z organizacja ruchu drogowego przy przemarszu pielgrzymek, procesji oraz innych imprez o charakterze religijnym na drogach publicznych powiatu.”,
5) § 20 otrzymuje następujące brzmienie:
„1. System kontroli w Starostwie obejmuje:
1) kontrole wewnętrzne przeprowadzane w ramach bieżącego wykonywania obowiązków służbowych,
2) kontrole zewnętrzne przeprowadzane na zasadach określonych w odrębnym Zarządzeniu Starosty Braniewskiego,
3) czynności prowadzone w ramach Systemu Kontroli Zarządczej,
4) czynności Audytora Wewnętrznego.
2. Celem kontroli jest zapewnienie informacji niezbędnych do efektywnego kierowania poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Starostwa oraz informacji niezbędnych do efektywnego kierowania gospodarką Powiatu Braniewskiego, a także ocena stopnia wykonania zadań, prawidłowości i legalności działania.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Braniewskiemu.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą od dnia 1 lipca 2023 roku.