W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja dostępności

Powiatowy Dom Pomocy Społecznej w Braniewie  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niniejsze  oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Powiatowy Dom Pomocy Społecznej w Braniewie

Data publikacji strony internetowej: 2020-02-06

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-29

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

1. część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
2. brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
Wyłączenia:

1. mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

Oświadczenie sporządzono dnia: 22.03.2021

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na dzień 2022-03-31 nie wprowadzono żadnych zmian.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Sylwia Zgórzyńska, sekretariat@pdpsbraniewo.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (55) 644 24 92 lub listownie na adres Powiatowy Dom Pomocy Społecznej w Braniewie ul. Królewiecka 35, 14-500 Braniewo. Listownie oraz za pomocą poczty elektronicznej  można składać wnioski
o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna
Powiatowy Dom Pomocy Społecznej mieści się przy ul. Królewieckiej 35 
w Braniewie.  Przy bramie wejściowej od ulicy Królewieckiej znajduje się oznaczony dzwonek, domofon z możliwością wyboru rozmówcy. Budynek jest ogrodzony. Drugie wejście od ul. 9 Maja jest tylko dla dostawców.

Do budynku są dwa wejścia. Pierwsze jest w pełni przystosowane dla osób niepełnosprawnych, gdyż jest podjazd i winda. Drugie wejście jest wejściem głównym, ale nie przystosowanym dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście do budynku utrudnia niski stopień, później jest spocznik, a następnie na parter prowadzi dziewięć stopni. 

Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, które jest w pełni oznakowane znakami drogowymi pionowym i poziomym-"kopertą".

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabosłyszące. 

Funkcję punktu konsultacyjnego pełni sekretariat.  Drzwi do sekretariatu są szerokie, zapewniają swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. Sekretariat jest oznaczony, nie posiada napisów w języku Braille’a. 

W budynku znajduje się winda, która posiada w kabinie przyciski wypukłe z oznaczeniem  Braille’a ( przyciski piętrowe, przycisk zamykania, otwierania oraz alarmu). Przyciski przyzywania kabiny na każdym piętrze również są wypukłe. 

Toaleta znajduje się na każdym piętrze. Jest prawidłowo oznaczona i dostosowana dla osób niepełnosprawnych. 

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Placówka nie zatrudnia tłumacza polskiego języka migowego

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Aplikacje mobilne
brak aplikacji mobilnych

Załączniki

Powiadom znajomego