W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Braniewie
Plac Józefa Piłsudskiego 2
14-500 Braniewo

 

tel. +48 55 644 02 00, +48 55 644 02 04
fax. +48 55 644 02 05

 

e-mail: starostwo@powiat-braniewo.pl

skrzynki podawcze ePUAP:

/m98k61msum/skrytka

/m98k61msum/SkrytkaESP

 

www: https://powiat-braniewo.pl

 

REGON: 170818102

 

kod TERYT 2802

Wykreślenie z ewidencji stowarzyszeń zwykłych

KARTA USŁUGI
Wykreślenie z ewidencji stowarzyszeń zwykłych


Opis usługi:
Byt prawny stowarzyszenia zwykłego ustaje z dniem wykreślenia stowarzyszenia zwykłego z ewidencji, niezależnie od treści podstawy jego likwidacji wskazanej w uchwale.

Likwidacja stowarzyszenia zwykłego polega na:
1) całkowitym zakończeniu jego działalności,
2) zadysponowanie pozostałego w stowarzyszeniu mienia, po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli,
3) wykreśleniu z ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
4) wykreśleniu w Urzędzie Skarbowym i Urzędzie Statystycznym. Przykładowy proces przebiegu likwidacji zamieszczony jest w załączniku (krok po kroku).

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie określenia sposobu prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów.
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane dokumenty:
1. Zawiadomienie Starosty o zamiarze likwidacji stowarzyszenia zwykłego.
Załączniki:
1) protokół z Zebrania Członków,
2) lista obecności członków stowarzyszenia na Zebraniu Członków,
3) uchwały:
a) rozwiązaniu stowarzyszenia zwykłego i o wyznaczeniu likwidatora/ów,
b) w sprawie przeznaczeniu majątku stowarzyszenia zwykłego,
c) w sprawie miejsca przechowywania dokumentacji likwidowanego stowarzyszenia zwykłego,
4) podania przez likwidatora do publicznej wiadomości informacji o wszczęciu postępowania likwidacyjnego stowarzyszenia,
2. Wniosek o wykreślenie z ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych.

Załączniki:
1) protokół z Zebrania Członków,
2) lista obecności członków stowarzyszenia na Zebraniu Członków,
3) potwierdzenie faktu podania przez likwidatora do publicznej wiadomości informacji o wszczęciu postępowania likwidacyjnego stowarzyszenia,
4) sprawozdanie likwidatora z przebiegu procesu likwidacji (jego elementem jest sprawozdanie finansowe na dzień zakończenia likwidacji).

Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Braniewie,
Plac Józefa Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji Powiatu.

Termin realizacji:
1. Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w ciągu 7 dni od dnia wpłynięcia zgłoszenia/wniosku (wraz z wymaganymi załącznikami).
2. W sytuacji, gdy złożony wniosek zawiera braki formalne, likwidator stowarzyszenia zwykłego zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania.
3. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie spowoduje jego bezskuteczność.
4. O dokonaniu zmian we wpisie w ewidencji stowarzyszeń zwykłych albo o bezskuteczności wniosku o wpis, Starosta Braniewski niezwłocznie zawiadomi likwidatora stowarzyszenia.

Opłaty:
Złożenie zawiadomienia o rozwiązaniu stowarzyszenia zwykłego oraz wniosku o wykreślenie z ewidencji nie podlega opłacie. Informacje o wpisaniu likwidacji oraz wykreśleniu stowarzyszenia z ewidencji otrzymasz z urzędu - bez żadnych opłat.

Tryb odwoławczy:
W przypadku gdy nie dokonamy wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku lub uzupełnienia jego braków, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA
dotycząca realizacji zdań związanych z wpisem do ewidencji stowarzyszeń zwykłych


Wypełniając obowiązek wynikający z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE 2016: L.119/1), (dalej: RODO) informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Braniewski z siedzibą w Starostwie Powiatowym w Braniewie, Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo. Może się Pani/Pan z nim skontaktować listownie lub pocztą elektroniczną na adres starostwo@powiat-braniewo.pl

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach z zakresu ochrony danych osobowych. Taki kontakt może odbyć się drogą elektroniczną na adres e-mail:
iod@powiat-braniewo.pl lub pisemnie na adres Starostwo Powiatowe w Braniewie, Plac Piłsudskiego 2, 14-500
Braniewo;

Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w celu:
- wykonywania zadań z zakresu nadzoru nad organizacjami pozarządowymi,
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- obowiązek prawny ciążący na Administratorze - Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z ustawą z dnia 7
kwietnia 1989 r. prawo o stowarzyszeniach oraz ustawą z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach,
- zgoda osoby, której dane dotyczą – Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom administracji samorządowej oraz organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd). W pozostałym zakresie Administrator nie przekazuje Pani/ Pana danych osobowych do odbiorców w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO.

Administrator w ramach prowadzonego postępowania nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego, czyli poza obszar Europejski Obszar Gospodarczy.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, w którym przepisy nakazują Administratorowi przechowywać dokumentację sprawy, zgodnie z Instrukcją kancelaryjną.
Ma Pani/Pan prawo złożyć do Administratora wniosek o:
- dostęp do danych, czyli o informację o przetwarzanych przez Administratora danych lub ich kopię na podstawie Art. 15 RODO,
- sprostowanie czyli poprawienie danych osobowych na podstawie art. 16 RODO,
- usunięcie danych jeśli są przetwarzane bezpodstawnie (Art. 17 RODO),
- ograniczenie przetwarzania danych osobowych w przypadkach opisanych w Art. 18 RODO,
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody).

Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.

 

Załączniki

Powiadom znajomego