W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Braniewie
Plac Józefa Piłsudskiego 2
14-500 Braniewo

 

tel. +48 55 644 02 00, +48 55 644 02 04
fax. +48 55 644 02 05

 

e-mail: starostwo@powiat-braniewo.pl

skrzynki podawcze ePUAP:

/m98k61msum/skrytka

/m98k61msum/SkrytkaESP

 

www: https://powiat-braniewo.pl

 

REGON: 170818102

 

kod TERYT 2802

Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

KARTA USŁUGI
Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

Opis usługi:
Stowarzyszenie zwykłe jest uproszczoną formą stowarzyszenia, nie posiada osobowości prawnej. Do założenia stowarzyszenia zwykłego wystarczą trzy osoby. Stowarzyszenie zwykłe może zostać utworzone w trzech wariantach:
1) wariant z przedstawicielem reprezentującym stowarzyszenie zwykłe
2) wariant z zarządem stowarzyszenia zwykłego,
3) wariant z zarządem oraz organem kontroli (komisją rewizyjną).
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych. Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd, podpisują go wszyscy członkowie zarządu. Jeżeli wniosek o wpis składa reprezentant, podpisują go wszyscy członkowie stowarzyszenia. Pod regulaminem działalności stowarzyszenia, powinny znaleźć się podpisy wszystkich osób zamierzających założyć stowarzyszenie zwykłe.

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 roku - Prawo o stowarzyszeniach.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 roku w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku - o opłacie skarbowej.

Wymagane dokumenty:
Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
Wniosek na piśmie, skierowany do Starosty Braniewskiego, składają w zależności od wybranego wariantu:
1) Przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe,
2) lub zarząd stowarzyszenia zwykłego.
We wniosku, w zależności od wybranego wariantu działalności stowarzyszenia należy wpisać:
1) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe,
2) albo imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków zarządu, jeżeli stowarzyszenie posiada zarząd,
3) albo imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków zarządu i członków organu kontroli wewnętrznej, jeżeli stowarzyszenie posiada te organy,
4) adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.

Załączniki:
1) protokół wraz z uchwałami z zebrania założycielskiego, w tym:
a) uchwała o założeniu stowarzyszenia zwykłego,
b) uchwała o przyjęciu regulaminu (pod regulaminem podpisują się wszyscy członkowie założyciele),
c) uchwała o wyborze reprezentanta,
d) lub o wyborze zarządu,
e) lub o wyborze zarządu i organu kontroli,
2) lista założycieli,
3) regulamin działalności.

Miejsce załatwienia sprawy:
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Braniewie,
14-500 Braniewo, Plac Józefa Piłsudskiego 2.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji Powiatu Starostwa Powiatowego w Braniewie.

Termin realizacji:
1. Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia:
1) wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia;
2) lub uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego.
2. Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

Opłaty:
1. Procedura wpisu, w tym złożenie dokumentów o utworzeniu stowarzyszenia nie podlega opłacie skarbowej.
2. Opłata może pojawić się, jeżeli podmiot zwróci się do Starosty o wydanie zaświadczenia o wpisie stowarzyszenia zwykłego do ewidencji prowadzonej, wówczas na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, opłata wynosi 17 zł.

Tryb odwoławczy:
W przypadku gdy nie dokonamy wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku lub uzupełnienia jego braków, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.

Informacje dodatkowe:
1. Ewidencja stowarzyszeń zwykłych jest jawna i udostępniana na stronie podmiotowej organu nadzorującego w Biuletynie Informacji Publicznej. Każdy ma prawo otrzymania zaświadczeń z ewidencji.
2. Dokumenty złożone do organu nadzorującego stanowią akta ewidencyjne, które są dostępne dla osób mających interes prawny.
3. Stowarzyszenie zwykłe uzyskuje środki na swoją działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej. Stowarzyszenie zwykłe może otrzymywać dotacje na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Brak osobowości prawnej powoduje, że stowarzyszenie zwykłe nie może prowadzić działalności gospodarczej, ani działalności odpłatnej pożytku publicznego.
4. Stowarzyszenie zwykłe może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane.
5. Każdy członek odpowiada za zobowiązania stowarzyszenia zwykłego bez ograniczeń całym swoim majątkiem solidarnie z pozostałymi członkami oraz ze stowarzyszeniem. Odpowiedzialność ta powstaje z chwilą, gdy egzekucja z majątku stowarzyszenia zwykłego okaże się bezskuteczna.
6. Stowarzyszenie zwykłe nie może:
a) powoływać terenowych jednostek organizacyjnych,
b) zrzeszać osób prawnych,
c) prowadzić działalności gospodarczej,
d) prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego.

KLAUZULA INFORMACYJNA
dotycząca realizacji zdań związanych z wpisem do ewidencji stowarzyszeń zwykłych


Wypełniając obowiązek wynikający z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE 2016: L.119/1), (dalej: RODO) informuję, że:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Braniewski z siedzibą w Starostwie Powiatowym w Braniewie, Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo. Może się Pani/Pan z nim skontaktować listownie lub pocztą elektroniczną na adres starostwo@powiat-braniewo.pl
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach z zakresu ochrony danych osobowych. Taki kontakt może odbyć się drogą elektroniczną na adres e-mail:
iod@powiat-braniewo.pl lub pisemnie na adres Starostwo Powiatowe w Braniewie, Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo;

Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w celu:
- wykonywania zadań z zakresu nadzoru nad organizacjami pozarządowymi,
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- obowiązek prawny ciążący na Administratorze - Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z ustawą z dnia 7 kwietnia 1989 r. prawo o stowarzyszeniach oraz ustawą z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach,
- zgoda osoby, której dane dotyczą – Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom administracji samorządowej oraz organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd). W pozostałym zakresie Administrator nie przekazuje Pani/ Pana danych osobowych do odbiorców w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO.
Administrator w ramach prowadzonego postępowania nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego, czyli poza obszar Europejski Obszar Gospodarczy.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, w którym przepisy nakazują Administratorowi przechowywać dokumentację sprawy, zgodnie z Instrukcją kancelaryjną.

Ma Pani/Pan prawo złożyć do Administratora wniosek o:
- dostęp do danych, czyli o informację o przetwarzanych przez Administratora danych lub ich kopię na podstawie Art. 15 RODO,
- sprostowanie czyli poprawienie danych osobowych na podstawie art. 16 RODO,
- usunięcie danych jeśli są przetwarzane bezpodstawnie (Art. 17 RODO),
- ograniczenie przetwarzania danych osobowych w przypadkach opisanych w Art. 18 RODO,
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody)

Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.

 

Załączniki

Powiadom znajomego